به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
رئیس فراکسیون مستقلان ولایی در مجلس دهم ؛
وی ادامه داد: «الان بگوییم ختم قرآن نشود، می‌گویند این‌ها ضد قرآن هستند؛ اما واقعیت این است که مجلس را برای ختم قرآن شکل نداده‌اند، این مجلس ختم قرآن نیست، مجلس شورای اسلامی است، جای قانون‌گذاری است. مثل این می‌ماند که شما در اتاق عمل بگویید ختم قرآن کنیم.»

خبردنا: رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم ضمن انتقاد از نحوه بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران در مجلس تاکید کرد که رئیس مجلس در این زمینه مرتکب اشتباه شده و ارجاع اعتبارنامه ایشان به کمیسیون تحقیق برخلاف آیین‌نامه داخلی صورت گرفته است.

به گزارش"خبردنا"، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره نحوه رسیدگی مجلس به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران گفت: «آقای قالیباف نباید تذکر آقای زاکانی را قبول می‌کرد، کسی که اعتراض داشت در همان صحن اعتراض وی بررسی می‌شد و معنا نداشت که اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شود. من فکر می‌کنم در آن لحظه آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اشتباه کرد. البته قاعده دیگر هم داریم که اگر اکثریت نمایندگان به یک موضوع رای دهند، چون قانون‌گذارند، آن موضوع باید اجرا شود. فلسفه رای‌گیری اشتباه بود، ولی زمانیکه رای گرفتند، لازم‌الاجراست. ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق اشتباه و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است، اما وقتی رای‌گیری انجام شد، باید اجرا شود. در هر صورت این کار اشتباه بود و نمی‌دانم که ریاست مجلس تحت‌تاثیر هیات‌رئیسه سایه قرار گرفت یا هر چیز دیگری یا خیر، اما آقای قالیباف خیلی کوتاه آمد.»

وی ادامه داد: «باید به احترام رای مردم حوزه انتخابیه گچساران که بالاترین رای را در سطح کشور دارد، تساهل و تسامح بیشتری صورت بگیرد. تصور می‌شود که به نوعی غرض‌ورزی شکل گرفته است. اکنون مردم احساس نمی‌کنند که خدای ناکرده با فساد برخورد می‌شود و همه این‌ها را تسویه حساب سیاسی می‌دانند؛ حال چه آقای تاجگردون و چه آقای طبری و ....»

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم به صحبت‌های نمایندگان و طرح‌های مجلس یازدهم در ۱۹ روز اخیر شروع به کار آن از قبیل ختم روزانه قرآن، تغییر نام فرودگاه، درخواست شنود تلفن نمایندگان، افزایش جمعیت و ... اشاره و اضافه کرد: «کسانی که مهندسی کردند تا این مجلس شکل بگیرد اکنون هم باید پاسخگو باشند. اما با همه این اوصاف چاره‌ای نیست و باید به این مجلس حداقلی مشارکت مردمی، برای موفقیت‌شان کمک شود. توصیه من به آقای قالیباف این است که بدون فوت وقت، مجلس را از این حاشیه و حرف‌های نامربوط خارج کرده و به سمت کار ببرد. خیلی زود دیر می‌شود و فردایی وجود خواهد داشت که مردم از این آدم‌ها، گزارش کار می‌خواهند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه مجلس باید هرچه سریع‌تر کمیسیون‌ها را شکل دهد، گفت: «پایان شهریور باید بودجه شرکت‌ها به مجلس داده شود، در آذر بودجه کشور به مجلس می‌رود، اما شاهدیم که هنوز کمیسیون‌های مجلس شکل نگرفته است، چانه‌زنی‌ها ادامه دارد، نمایندگان جای خود را نمی‌دانند، مسائل دم دستی مطرح می‌شود.»

وی ادامه داد: «الان بگوییم ختم قرآن نشود، می‌گویند این‌ها ضد قرآن هستند؛ اما واقعیت این است که مجلس را برای ختم قرآن شکل نداده‌اند، این مجلس ختم قرآن نیست، مجلس شورای اسلامی است، جای قانون‌گذاری است. مثل این می‌ماند که شما در اتاق عمل بگویید ختم قرآن کنیم.»

این نماینده سابق مجلس به دیگر طرح یکی از نمایندگان مجلس یازدهم برای نام‌گذاری خیابانی به اسم جورج فلوید اشاره و تاکید کرد: «این آنتی‌ترامپ باعث شده است که اصل موضوع گم شود. فلوید در اصل یک آدم قاچاقچی بوده، کلاه‌بردار بوده، روزی که دستگیر شده به اتهام اسکناس جعلی دستگیر شده، اسلحه را روی شکم یک زن باردار گرفته است، هر نوع تخلفی که فکر می‌کنید این فرد تاکنون انجام داده است، پلیسی هم وی را کشت و کار خیلی بدی هم مرتکب شد. اما کاری کرده‌ایم که نزدیک است اسم وی را شهید فلوید بگذاریم. این افراط است، مگر ما کس دیگری را نداریم که در تهران خیابان به اسمش بزنیم. من انتظار دارم از ریاست مجلس کاری کند. یورو امروز در مرز ۲۰ هزار و دلار در مرز ۱۸ هزار تومان است. مجلسی هم که با این همه شعار‌های پرطمطراق ورود کرده، درست است که نیاز به زمان دارد و باید حساب کتابی انجام دهند، اما باید ببینیم که حرکتی که انجام می‌دهند شایسته زمان دادن به آن‌ها است.»

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: «مدام دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند. جالب است هیات رئیسه هم می‌گوید ما این طرح را نگرفته‌ایم، بگویید طرح را آوردند، ولی شما نگرفتید، بگویید طرح آوردند، اما آنقدر طرح جُک بوده، همان پایین توصیه کردیم نیاورید. آقای امیرآبادی گفته من چنین طرحی را نگرفتم، نگرفتم با ندیدم فرق می‌کند، یعنی اینکه طرح را آوردند به دلیل اینکه آنقدر فاجعه بوده، نگرفتم.»
نماینده‌ها مقداری که جلوتر بروند وقتی عملکرد آقای قالیباف را ببینند می‌گویند که ما خیلی بهتر از این مجلس را اداره می‌کردیم. برای مثال آقایان مصری و پزشکیان، جای‌شان در هیات رئیسه خیلی خالی است. هیات رئیسه صرفا سیاسی نتیجه‌اش این می‌شود.

وی اظهار کرد: «ارائه‌دهندگان این طرح‌ها دیده‌اند که از لحاظ انقلابی عقب می‌افتند، خواسته‌اند اوج انقلابی‌گری را نشان دهند. معمولا این‌ها وقتی عجله می‌کنند عقب نیافتند، چنین اتفاقات تلخی می‌افتد. یا نماینده دیگری در وصف آقای قالیباف شعر می‌خواند، این خیلی ناراحت‌کننده است. من کاری با این رفتار‌ها و صحبت‌ها ندارم، اما آنچه خیلی اصرار دارم این است که سریع‌تر به سمت حل مشکلات مردم بروند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه درباره تشکیل کارگروهی برای سفر‌های استانی رئیس مجلس هم گفت: «من شنیدم شرطی گذاشته‌اند که رئیس نباید کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود، حرف من این است که اگر بخواهد می‌تواند کاندید شود. پیش‌بینی ما این است که از اجلاسیه دوم آقای قالیباف در کرسی ریاست به شدت دچار مشکل خواهد شد، چون مدعی در جناح اصولگرایان خیلی زیاد است. شاید این افراد سال اول کوتاه آمدند، اما سال دوم کوتاه نمی‌آیند و آقای قالیباف در سال دوم خیلی مشکل خواهد داشت. مخصوصا الان که شائبه‌ای وجود دارد که ایشان بین اصول قانون اسای دچار مشکل است، بنابراین من فکر می‌کنم در سال دوم متقاضیان کرسی ریاست خیلی زیاد شوند.

این نماینده سابق مجلس به اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم هم اشاره کرد و گفت: «من فکر می‌کنم در مجلس سال‌های بعدی، اصولگرایان خیلی ریزش پیدا می‌کنند. حداقل در «لایه پشت دستی»، ما اصولگرایی خواهیم داشت. لایه پشت دستی یعنی اینکه کسانی هویت واقعی خود را در مجلس عیان نمی‌کنند، اما این‌ها کسانی خواهند بود که در آن طیف عمل می‌کنند.»
نام:
ایمیل:
* نظر: