به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

خبردنا: محققان شرکت داروسازی "سینوواک بایوتیک"(Sinovac Biotech) چین اخیرا اظهار کرده‌اند آزمایش واکسنی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از استات نیوز، شرکت داروسازی "سینوواک بایوتیک" نتایج مطالعه مقدماتی خود را اعلام و اظهار کرد: واکسن آزمایشی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیماران مبتلا به این بیماری شده و ایمن است. داده‌های اولیه حاکی از آن است که این واکسن می‌تواند از افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونای جدید محافظت کند.

واکسن این شرکت "کروناوَک"(CoronaVac ) نام دارد. بنابر گزارشها این واکسن پس از اینکه طی ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزرق شد سبب ایجاد آنتی بادی در بیش از ۹۰ درصد افراد شد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت هیچ عوارض جانبی شدیدی از این واکسن مشاهده نشده است.

نتایج اولیه حاصل از انجام آزمایش بر روی ۶۰۰ بیمار بود که در فاز ۲ مطالعه تحت کنترل با دارونما بودند. سینوواک همچنین در حال انجام یک آزمایش بر روی ۱۴۳ بیمار است که تحت کنترل با دارونما در  فاز ۱ مطالعه قرار دارند.

در حال حاضر بیش از دهها مطالعه تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن‌های محافظتی در برابر کروناویروس جدید که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود، در دست اقدام است. این شرکت گفت که انتظار دارد گزارشی از نتایج آزمایش فاز ۲ مطالعاتی را در آینده نزدیک ارائه دهد و همزمان نیز قصد طراحی پروتکل‌هایی برای انجام آزمایشات بالینی فاز ۳ برای سازمان غذا و دارو چین را دارد.

در اوایل این هفته، سینوواک همچنین از همکاری خود با یک شرکت داروسازی در برزیل برای شروع یک مطالعه بالینی فاز ۳ در آنجا خبر داد.

"ویدونگ یین"(Weidong Yin) ، مدیرعامل شرکت سینوواک طی بیانیه‌ای گفت: مطالعه فاز ۱/۲ ما نشان می‌دهد که واکسن "کروناوَک" ما بی‌خطر است و می‌تواند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن شود.

شرکت "سینوواک" همچنین در حال ساخت یک مرکز تولیدی است که هدف آن افزایش تعداد دوزهای موجود از واکسن برای محافظت از مردم در برابر کووید-۱۹ است. در ساخت واکسن کروناوَک این شرکت از نسخه غیرفعال شده کروناویروس جدید استفاده شده است. این شرکت از همان فناوری برای تهیه واکسن‌های تأیید شده همانند هپاتیت آ و ب، آنفولانزای خوکی، آنفولانزای پرندگان و ویروسی که باعث بیماری دست، پا و دهان می‌شود، استفاده کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: