به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
فرماندار کهگیویه خبر داد؛
وی شرکت در تجمعات را عامل اصلی افزایش مبتلایان دانست.

خبردنا؛ فرماندار کهگیویه با اشاره به اینکه ویروس کرونا در بین مردم به یک مسئله عادی تبدیل شده و مردم هیچ گونه توجهی به خطرات ناشی از آن ندارند گفت: در صورت عدم توجه به هشدار‌های این بیماری، شهر دهدشت مرکز این شهرستان قرنطینه می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، علیرضا اتابک در جلسه شورای سلامت با اشاره به اینکه مردم به ویروس کرونا هیچ گونه توجهی ندارند گفت: برای جلوگیری از انتشار بیشتر تمام خوشه‌های این بیماری شناسایی و در قرنطینه هستند.

وی بیان کرد: بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطری است که جامعه را تهدید می‌کند.

اتابک تصریح کرد: این بیماری با سهل انگاری و شکستن قبح آن نزد مردم بصورت پنهانی در حال ورود به خانه هاست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار کووید ۱۹ در شهرستان‌های همجوار رو به افزایش است باید مثل گذشته همه نهاد‌ها برای مقابله با این ویروس هم قسم شوند.

اتابک تصریح کرد: باید از تجمع افراد در عزاداری‌ها و عروسی‌ها برای قطع شیوع ویروس کرونا به جد جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: با بررسی کارشناسان از هر مراسم عزا و عروسی در این شهرستان نزدیک ۱۵ بیمار به تعداد بیماران اضافه می‌شود که نگران کننده است.

وی افزود: نیاز است هر اداره با برنامه ریزی‌های انجام شده نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی اقدام کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: در صورت ادامه عادی روند کسب و کار در این شهرستان ویروس کرونا به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

محمد طاهر طیب زادگان افزود: با توجه به اینکه اختیارات مقابله با کرونا در قالب فاصله‌گذاری پویا به استان‌ها واگذار شده نیاز است از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این ویروس استفاده کرد.

وی شرکت در تجمعات را عامل اصلی افزایش مبتلایان دانست و گفت: استفاده از ماسک تنها روش پیشگیری است.

طیب زادگان تصریح کرد: باید مانند گذشته محدودیت‌های جدید در همه مکان‌ها و ادارات تا شکست کامل این ویروس در کهگیلویه اعمال شود.

به تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این جلسه اشاره نشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: