به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
وی گفت: برق پمپاژ آب باغداران رودشتی دنا ۱.۴ مگاوات بوده که هم اکنون به دلیل ۸۵ میلیون تومان بدهی قطع شده و تا زمان پرداخت این میزان بدهی امکان وصل وجود ندارد.
خبردنا: 100 هکتار باغ در روستای رودشتی سادات محمودی شهرستان دنا به دلیل عدم پرداخت بدهی برق در آستانه خشکیدگی بوده تا دسترنج ۵ ساله ۷۰ باغدار به باد فنا برود.

به گزارش "خبردنا" به نقل از تسنیم ، سال ۹۴ با همراهی مردم و مشارکت جهاد کشاورزی ۱۰۰ هکتار باغ انار در روستای رودشتی از توابع دهستان سادات محمودی شهرستان دنا با هزینه انجام شده ۴۰ میلیارد ریالی احداث شد، ولی بعد از گذشت دو سال ورق جور دیگری برگشت و تمام آرزو‌های باغداران در مسیر نابودی قرار گرفت.

خان طلا محمودی‌کیا از باغداران انار روستای رودشتی می‌گوید: به دلیل استهلاک و خرابی پمپ‌های آب پروژه و نامناسب بودن پمپ‌ها با توجه به شرایط رودخانه بشار و عدم توانایی کشاورزان برای تعویض این پمپ‌ها و نوسانات و افت ولتاژ برق و عدم همراهی مسئولان ۱۰۰ هکتار باغ انبار در رودشتی دنا در سال جهش تولید در آستانه خشک شدن هستند.

وی با اشاره به همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای احداث باغ‌های انبار در روستای رودشتی، افزود: جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهال و ایجاد کانال نهایت همکاری را با باغداران داشتند، ولی این باغ‌ها سال گذشته تنها ۲۵ روز آبیاری شدند و بعد از آن تاکنون به دلیل قطع برق و خرابی هنوز آبیاری نشده‌اند.

محمودی‌کیا با بیان اینکه در سالی که باغات انبار به مرحله ثمر دهی رسیده و بسیار گل داده‌اند بودند باید فاتحه آنان را خواند، ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر با رایزنی با شرکت توزیع نیروی برق و دیگر دستگاه نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

رحیم راهدان از دیگر اهالی روستای رودشتی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده مشکل تعمیرات پمپاژ برطرف شد و هم اکنون مشکل بدهی برق داریم که شرکت برق اقدام به قطع برق کرده و باغ‌های انار در حال خشک شدن است.

الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: مشکل ایستگاه پمپاژ آب باغات روستای رودشتی بدهی انباشت شده نزدیک به ۹۰ میلیون تومان به شرکت توزیع برق بوده که اقدام به قطع برق ایستگاه کرده‌اند.

حسین صیادی مدیر شرکت برق شهرستان دنا در این زمینه گفت: برق پمپاژ آب باغداران رودشتی دنا ۱.۴ مگاوات بوده که هم اکنون به دلیل ۸۵ میلیون تومان بدهی قطع شده و تا زمان پرداخت این میزان بدهی امکان وصل وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۴ سال برق مجانی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فرماندار و فرمانده سپاه تماس گرفتند عرض کردم باید بخشی از این بدهی را پرداخت کنند و مابقی نیز تسقیط شود، ولی هیچ کدام از باغداران حضوری پیگیر رفع مشکل نمی‌شوند بلکه تلفنی پیگیر کار هستند.
 
کشاورزی , کشاورزی ,
نام:
ایمیل:
* نظر: