به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
در دیدار با نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد  با تشریح خدمات صورت گرفته طی چند ساله اخیر در حوزه برق، خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ساعات اوج بار روزهای گذشته به طرز نگران کننده‌ای رشد داشته است.

به‌گزارش خبردنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهندس داود راهزادی" در نشست با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت هفته صرفه جویی، گفت: متاسفانه رشد مصرف برق در ساعات اوج بار احتمال فروپاشی شبکه‌های برق را به‌دنبال دارد و اگر مشترکان صرفه‌جویی نکنند، به‌طور حتم باید منتظر قطعی گسترده برق در استان باشیم.

مصرف برق از مرز 400 مگاوات گذشت

وی با تاکید بر صرفه جویی برق در ایام مختلف سال بویژه ساعات اوج بار، تصریح کرد: میزان مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز 400 مگاوات در ساعات اوج بار گذشته که بر اساس میزان مصرف برق در مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد حدود شش درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین برق پایدار برای مشترکان در این استان به‌دلیل پراکندگی و کوهستانی بودن شرایط خاص خود را داشته که با مشکلات فراوانی هم روبرو است.

راهزادی، تعداد مشترکان برق در این استان را 265 هزار مشترک عنوان و یادآورشد: حدود 210 هزار مشترک از این تعداد را مشترکان برق روستایی تشکیل می‌دهند که برای برق‌رسانی به روستاهای جدید با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی گفت: متاسفانه اغلب مشترکان برق این استان در زمان ساعات اوج بار از وسایل سرمایشی به شکل فزاینده‌ای استفاده کرده و وسایل سرمایشی آنان نسبت به گذشته هم تغییرات فراوانی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای خاموشی‌های اعمال شده برای حدود 2 هزار مشترک کشاورزی و صنعتی در این استان طی ساعات اوج بار هم خبر داد و اظهار داشت: برق این مشترکان بر اساس تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته از ساعت 12 تا 16 هر روز قطع می‌شود.

راهزادی گفت: برق این مشترکان تا پانزدهم شهریورماه روزانه چهارساعت قطع می‌شود تا بتوانیم با مدیریت مصرف از خاموشی‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به ارائه تشویق‌هایی که به مشترکان کم مصرف تعرفه‌های کشاورزی و صنعتی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود، ادامه داد: برق مشترکان پرمصرف تعرفه‌های مختلف در صورت مدیریت نکردن مصرف برق، قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار در این استان هم خبر داد و اظهار داشت: تمامی روستاهای کُد دار بالای 10 خانوار اکنون از نعمت برق پایدار برخودار هستند و البته به‌دنبال روشن کردن سیاه چادرهای عشایری هم هستیم.

راهزادی گفت: 700 پنل خورشیدی با همکاری اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به‌زودی به عشایر واگذار می‌شود.

تقدیر نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد از مهندس راهزادی 

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج مرکز این استان از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق این استان در تامین برق پایدار تقدیر و از مردم خواست در صرفه جویی برق نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

"حجت الاسلام سیدنصیر حسینی" گفت: برای تامین برق پایدار و جلوگیری از خاموشی‌های برق، تلاش‌های فراوانی در این استان صورت می‌گیرد و باید قدردان این تلاش‌ها و خدمات بود.

وی با تاکید براینکه صرفه جویی در نعمت‌هایی چون آب، برق و گاز بسیار ضروری است، اظهار داشت: صرفه‌جویی در این نعمات یک وظیفه شرعی و اعتقادی است که باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: به عقیده ما میزان خاموشی‌های برق نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و برای اینکه مشکلی در این زمینه نباشیم به‌طورحتم باید خاموشی‌های برق را تجربه کنیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: