به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

خبردنا: " کوه خواری، دریا خواری و زمین خواری عناوینی هستند که هر بار توسط رسانه ها در گوشه های مختلفی از مملکت ما منتشر می شود."

به گزارش خبردنا، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل مهاجرت های گسترده شرایط خاصی برای خود اکنون پیدا کرده است.

محدوده شهر یاسوج مانند مرکز شهر یاسوج در حال گسترش بوده و این گسترش اگرچه می تواند مزایایی را بدنبال داشته باشد اما می تواند معایبی را هم بهمراه بیاورد.

شهرک صنعتی یاسوج معروف به شهرک صنعتی فرودگاه در حوالی زندان مرکزی این شهر درحال گسترش بوده بگونه ای که تیپ و قیافه این شهرک و محدوده آن نسبت به هر زمان دیگری متفاوت شده است.

سال های نه چندان دور در محدوده این شهرک و در حوالی محل دفن زباله های شهری یاسوج، دره ای عمیق بود که اکنون هیچ اثری از آن دره عمیق یافت نمی شود و آن دره عمیق اکنون از نخاله های فراوان پُر شده است.

از سویی، آب های روانی که می بایست از این دره می گذشتند تا به رودخانه بشار واریز شوند در قسمتی دیگر از شهرک صنعتی در محدوده پمپ بنزین تازه تاسیس محور یاسوج – اصفهان از سمت امامزاده شاه مختار (ع) جمع شده و خطرات دیگری را بدنبال آورده اند.

بنظر می رسد با نگاهی اجمالی به تصاویر گذشته و اکنون بخوبی می توان با پدیده " دره خواری " در محدوده شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج پی برد.

متاسفانه باوجود همه پیگیری ها، نتوانستیم با مسوولی که بتواند در این ارتباط مصاحبه ای بدهد مصاحبه بگیریم و به این نتیجه رسیدیم از دستگاه قضایی استان گهگیلویه و بویراحمد بویژه معاونت محترم پیشگیری از جرم این دستگاه جناب آقای " حسنی " بخواهیم ابتدا از این محل بازدید و اطلاعات لازم رسانه ای را در اختیار " خبردنا " قرار دهند.

" خبردنا " وظیفه خود دانسته و می داند با رعایت احترام به تمامی اخلاقیات رسانه ای و ذینفعان متخلف احتمالی در گزارش های خود، از دستگاههای ناظر بویژه دستگاه قضایی و سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد مصرانه بخواهد برای روشنگری و احتمالا جلوگیری از تضییع حقوق عامه نسبت به موضوعات چنین گزارش هایی اقدام کند.

آمادگی انتشار پاسخ مسوولان محترم دستگاههای مربوطه در گزارش های منتشره از سوی این پایگاه خبری وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: