به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مهندس راهزادی خبرداد:‌
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح IOT (اینترنت اشیاء) برای نخستین بار در استان خبر داد.

" مهندس داود راهزادی " در گفت‌وگو با خبردنا، اظهار داشت: طرح IOT (اینترنت اشیاء) برای نخستین بار در استان با هدف مدیریت مصرف برق در وسایل سرمایشی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: طرح IOT یا اینترنت اشیاء باهدف مدیریت مصرف وسایل سرمایشی برای اولین بار در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا تا بعد از آن بتوانیم این طرح را ابتدا برای مشترکین پُر مصرف ارتقاء دهیم.

راهزادی با تشریح چگونگی اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: ‌میزان مصرف برق وسایل سرمایشی بویژه کولرها و چیلرها در تابستان نسبت به زمستان تا سه برابر افزایش می‌یابد که این افزایش در استان با توجه به اینکه 6 شهرستان آن در منطقه گرمسیری است شرایط متفاوت تری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ باتوجه به پایین بودن راندمان کولرهای گازی و مصرف بالای آن‌ها که به‌طور میانگین هرکدام از آن‌ها 2 کیلووات ساعت در ساعات اوج بار، مصرف دارند، اجرای طرح IOT بسیار ضروری است.

راهزادی از نصب تجهیزات کنترلی هوشمند در وسایل سرمایشی باهدف مدیریت مصرف در زمان ساعات اوج بار خبر داد و افزود: بانصب این تجهیزات، مصرف وسایل سرمایشی بویژه کولرهای گازی از راه دور کنترل و قطع و وصل می‌شود.

وی گفت: در طرح IOT، ترموستات کولرها بر روی دمای ثابت تنظیم و فرمان قطع و وصل از راه دور هم صادر تا به‌توان مصرف این وسیله سرمایشی را به‌خوبی کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نصب این تجهیزات، هر کولر به‌مدت 45 دقیقه فعالیت کرده و 15 دقیقه با فرمان از راه دور قطع می‌شود که می‌تواند به جهات مختلف و متعدد در مدیریت مصرف برق مفید واقع شود.

راهزادی تاکیدکرد که برای اجرای طرح IOT در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از طرفیت پیمانکاران بخش خصوصی نهایت بهره لازم برده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: