به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
۳۰ روستای بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در فصل گرم تابستان با مشکل تامین آب شرب پایدار روبه‌رو هستند.

به گزارش خبردنا، بخش لوداب با 128 روستا در130 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به چهار ساعت مسافت دارد.

آخرین روستای بخش لوداب با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 130 کیلومتر مسافت دارد ولی به دلیل نامناسب بودن راه ارتباطی و سنگ و لاخی بوده بیش نزدیک به چهار ساعت به طول می‌انجامد.

جمال روحانی بخشدار لوداب می‌گوید: 30 روستای این بخش از نعمت آب شرب پایدار محروم هستند به گونه‌ای که در هر شبانه روز تنها چند ساعتی شاهد وجود آب در شبکه هستند و بعد از آن دیگر خبری از آب نیست.

وی با اشاره به اینکه آب شرب اهالی برخی روستاها به سختی و با مشقت تامین می‌شود، افزود: مردم آب مورد نیاز خود را در دبه‌های 4، 10 و 20 لیتری ذخیره می‌کنند که این نیز خود مشکلاتی را به همراه دارد.

روحانی ابراز کرد: 70 درصد جمعیت بخش لوداب تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی هستند که یکی از مهمترین مشکلات آنان بیکاری و درخواست اشتغال دارند.

وی نبود اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه را از مهمترین مشکلات روستاهای بخش لوداب بویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: در توزیع اعتبارات این بخش محروم مورد بی مهری قرار گرفت زیرا در اعتبارات امسال بنا بر این شد که دیگر از تعریف پروژه‌های جدید خبری نباشد و تنها پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند در حالی در لوداب پروژه نیمه تمام نداریم.

روحانی با اشاره به وجود 14 مدرسه استیجاری در خانه‌های کاه و گلی بخش لوداب، یادآور شد: راه ارتباطی روستاهای تنگ یار و دلی‌تا وضعیت نامناسبی دارد در حالی برای رفتن به گلزار دو شهید این روستاها با مشکل روبه‌رو هستیم./ تسنیم

 

نام:
ایمیل:
* نظر: