به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
خبردنا: 

در مراسمی با حضور مدیرکل زندان های استان، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای تأمین و شورای قضایی و جمعی از کارکنان رئیس جدید زندان گچساران معرفی شد.

به گزارش خبردنا، در این آئین که در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان گچساران برگزار شد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویر احمد با تبریک عیدین سعیدین و دهه ولایت و امامت گفت: یکی از محورهای سند تحول دستگاه قضا کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان هاست که بحمدالله با تعامل، همراهی و همکاری خوب مسئولین دادگستری استان و شهرستان ها در این زمینه توفیقات خوبی در سطح زندان ها داشته ایم.

عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و اعطای ارفاقات و تسهیلاتی همچون آزادی مشروط، تخفیف و تقلیل مجازات، پذیرش اعسار، اعزام زندانیان به مرخصی های بلند مدت و یا پایان حبس، استفاده از منابع ستاد دیه در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین فعالیت کمیته های صلح و سازش و شورای حل اختلاف در مصالح و رفع اختلافات، پذیرش قرارهای صادره و رسیدگی سریع و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار از جمله عواملی هستند که در کم کردن جمعیت فعلی زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری اثرگذار هستند که خوشبختانه مقامات قضایی استان از هیچ کوششی در این زمینه دریغ ننموده اند.

جمیاری در ادامه مشارکت و همراهی نخبگان حوزه و دانشگاه و گروه های جهادی و همچنین مسئولین دستگاه های مختلف را خواستار و بیان داشت: صرفنظر از نوع جرم و میزان مجازات، زندانیان شهروندان جامعه محسوب می شوند که بجز سلب آزادی که به حکم قانون برای آنان تعیین شده است، حقوق شهروندی شان بایستی رعایت شود، بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی در قبال آنان مسئول بوده و باید در تأمین حقوق شهروندی زندانیان سازمان زندان ها را یاری و کمک رسانند.


در ادامه غریب پور رئیس دادگستری شهرستان با قدردانی از فعالیت های اداره کل زندان های استان در رسیدگی به وضعیت زندانیان و خانواده های آنان مطالبی را بیان نمود.

قباد باقرنژاد رئیس قبلی زندان گچساران نیز با بیان عملکرد خود در حوزه های مختلف از همکاری و مساعدت اعضای شورای قضایی و شورای تأمین تشکر نمود.

در پایان این برنامه با اعطای حکم مسئولیت زندان گچساران به افشین نارکی از زحمات و خدمات باقرنژاد قدردانی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: