به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

خبردنا: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت مدیر عامل اسبق شرکت ایران خودرو در مشهد به دلیل گرانفروشی در عرضه خودرو خبر داد.

به گزارش خبردنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی در این رابطه اظهار کرد: با گزارش واصله از سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد تخلف گرانفروشی مدیرعامل اسبق شرکت ایران خودرو پرونده‌ای تشکیل و به شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که علیرغم دستورالعمل وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مورد اینکه خودروهایی که تاریخ تحویل آنها از شهریور لغایت پایان دی ماه ۱۳۹۷ بوده شامل افزایش قیمت نمی‌شوند؛ مدیرعامل شرکت ایران خودرو مرتکب گرانفروشی در عرضه خودرو بالاتر از قیمت مصوب شده و از شکات مبالغ اضافی اخذ شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: شعبه با توجه به احراز تخلف، متهم پرونده را محکوم به اخذ درآمد حاصل از تخلفات به مبلغ ۵۶۰ میلیون و ۸۵۲ هزار ریال و واریز آن به حساب خزانه و برکناری متخلف از سمت خود به طور دائم و انفصال از خدمات دولتی به مدت شش ماه و استرداد حق شکات صادر کرد.

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: