به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
حسن روحانی رئیس جمهور ایران ۱۰ روز فرصت دارد تا گزینه نهایی وزارت صنعت معدن و تجارت را به مجلس شوری اسلامی معرفی کند.

به گزارش خبردنا، تقریباً ۳ ماه از برکناری رضا رحمانی و تعیین مدرس خیابانی به سرپرستی وزارت صمت سپری شده و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود.

این روزها وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل وضعیت تورمی کالاها یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها محسوب می شود اما رئیس‌جمهور تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتخاب وزیر برای این وزارتخانه اتخاذ نکرده است. 

طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی "رییس‏ جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که‏ وزیر ندارند حداکثر برای مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید".

حالا رئیس‌جمهور تنها ۱۰ روز دیگر مهلت قانونی دارد تا گزینه نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای مجلس معرفی کند.

البته دولت ایران امید داشت که مجلس یازدهم با تفکیک وزارتخانه‌های صمت و بازرگانی این امکان را به رئیس‌جمهور بدهد تا دو نفر را به مجلس معرفی کند اما با توجه با مدت زمان کم باقی مانده تا مهلت قانونی معرفی وزیر پیشنهادی صمت و همچنین تاکید مجلس برای معرفی زودتر از موعد وزیر پیشنهادی، بعید به نظر می‌رسد که به این خواسته دولت جامه عمل پوشانده شود.

افرادی مانند مدرس خیابانی سرپرست فعلی وزارت صمت و اسماعیلی معاون صنایع معدنی وزارت صمت که ۲ دوره نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن را داشته و همچنین رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی نیز به عنوان گزینه های این وزارت خانه هستند. 

در برخی محافل رسانه‌ای مطرح شده است که استاندار فعلی خراسان رضوی مورد تاکید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفته است اما پیشنهاد او با مخالفت محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور مواجه شده و تاکید او بر معرفی مدرس خیابانی سرپرست فعلی وزارت صمت است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: