به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
دکتر یزدان پناه ابرار داشت: براساس نظر همکاران پزشک، ویروس تهاجمی‌تر و خشن‌تر شده است.
خبردنا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در سیزدهمین روز از مرداد ۹۹، دو مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در استان گزارش شده است.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه ابراز داشت: این جانباختگان ٧٤ و ٦٩ ساله، اهل لنده و گچساران و دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی اذعان داشت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ٢٧٨٤نفر بهبود یافته اند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون ۱۸۵ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.


وی تصریح کرد: امروز نیز جواب ۱۸۲ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت در بویراحمد (٤٠ در صد موارد) و بقیه موارد در گچساران، کهگیلویه، بهمیی، چرام و باشت بود.

دکتر یزدان پناه ابرار داشت: براساس نظر همکاران پزشک، ویروس تهاجمی‌تر و خشن‌تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با بررسی وضعیت بیماران بستری و فوتی در کل کشور، در می‌یابیم که سن بیماران بستری و فوتی پایین‌تر آمده و افراد، بدحال‌تر از گذشته به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

دکتر یزدان پناه افزود: مردم می‌بایست بیش از پیش بر رفتار‌های پیشگیرانه خود بیفزایند و تمهیدات جدی تری برای جلوگیری از گسترش این بیماری اتخاذ کنند تا خدای ناکرده، سلامتشان به خطر نیفتد.


وی در پایان گفت استفاده از ماسک، عدم شرکت در تجمعات و مراکز پر تردد، لغو سفر‌های غیر ضرور و رعایت فاصله گذاری فیزیکی از توصیه‌های روزانه ما به مردم شریف استان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: