به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
با رفتن زندگی سنتی به سمت مدرنیته چشم و هم چشمی‌ها بیشتر شده و این رسم ناپسند فرصت ازدواج را از جوانان به دلیل نداری گرفته است.

به گزارش خبردنا، در این روزها که ویروس کرونا نفس‌ها را در سینه حبس کرده و استرس درگوشه گوشه زندگی ما انسان‌ها مشخص است،گاهی دلمان برای بوسیدن صورت عزیزی تنگ می‌شود،گاهی دوست داریم بی مهابا عزیزی را در آغوش بگیریم و تمام محبت‌ها را یکجا تقدیم وی کنیم و دلمان برای جشن‌ها، با هم بودن‌ها و در کنار هم بودن‌ها….تنگ است.

شاید در وضعیت کنونی با شیوع ویروس کرونا و مضاف بر آن گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی بیشترین فشار متوجه عروس دامادهایی باشد که در پیچ وخم زندگی‌شان چه رویایی برای روزگار وصل خود بافته بودند، جشنی مجلل و زمانی به یاد ماندنی…

اما انگار باید بی خیال رویاها شد و واقعیت‌ها را با آغوشی باز پذیرفت،شاید برگزاری یک جشن رو یایی خاطره‌ای باشد ماندگار!! اما تمام ماجرا به همان زمان کوتاه جشن ماندگار ختم نمی‌شود، اصل کار در این جا یک عمر زندگی کردن در کنار هم با دلخوش و رضایت الهی است.

آری می‌شود با چشم بستن بر روئیاها و دل به دریای واقعیت زدن از اقیانوس زندگی، مروارید خوشبختی و آسایش صید کرد، می‌شود در عین سادگی، بهترین‌ها را در اختیار داشت.

این روزها که برگزاری هرگونه مراسم شلوغ، بخاطر حفظ و رعایت پروتکل‌ها برای مقابله با ویروس کرونا با قید ممنوعیت همراه بوده و با همکاری و مساعدت امام جمعه شهرستان مارگون شاهد برگزاری جشنی ساده و معقول بودیم، جشنی که حلاوت آن در کام زوجی عاشق و معشوق در مکانی مقدس نشست و دعای خیر و سلام و صلوات بدرقه راه زندگی شان شد تا در پرتو عنایات ذات مقدس الهی زندگی پر خیر و برکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خواجه پور با اشاره به برپایی بیست وچهارمین ازدواج به سبک زندگی اسلامی، گفت: هدف از برگزاری چنین مراسماتی فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و ترغیب جوانان و خانواده‌ها برای تسهیل ازدواج و ترویج فرهنگ زندگی به سبک اسلامی است.

خواجه‌پور افزود: یکی از معضلات اصلی در جامعه ما تجمل گرایی و غرق شدن خانواده‌ها در زندگی لوکس است و بسیاری از جوانان امروزه بخاطر فقر مالی و ناتوانی در مخارج اولیه ازدواج از این امر خداپسندانه که منشا خیر و برکت زندگی انسان بوده و سبب در آمدن انسان از بلاتکلیفی هاست، گریزان هستند،

وی خاطر نشان کرد و ظیفه همه ما به عنوان مسلمان این است،در این امر وگسترش آن که از اوامر موکده الهی بوده کوشش نماییم چرا که یکی از دلایل دوام و قوام جامعه اسلامی ازدواج وزندگی سالم است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: بیست و چهارمین ازدواج به سبک زندگی اسلامی با رعایت تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در شهرستان مارگون برگزار شد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد استقبال بیشتر خانواده‌ها از این سبک زندگی باشیم./تسنیم 

نام:
ایمیل:
* نظر: