به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

خبردنا: شش ماه پس از آنکه کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی یک تهدید سراسری شناسایی و اعلام شد، آمار قربانیان این ویروس مرگبار در سراسر دنیا مرز ۷۰۰ هزار نفر را پشت سر گذشت.

به گزارش خبردنا، آمارهای روزانه دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا از آمار کلی و جزئی بیماران، بهبودیافته‌ها و کشته‌های کرونا در سراسر جهان نشان می‌دهد تا صبح روز چهارشنبه ۷۰۰ هزار و ۶۴۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. آمریکا با ۱۵۶ هزار و ۸۰۱ کشته صدرنشین جدول قربانیان است و بیش از چهار میلیون ۷۷۱ هزار نفر هم در آن به کرونا مبتلا شده‌اند.

برزیل با داشتن دو میلیون و ۸۰۰ هزار مبتلا و ۹۵۸۱۹ کشته پس از آمریکا در هر دو جدول کشته‌ها و بیماران در رده دوم ایستاده و مکزیک گرچه با ۴۵۰ هزار بیمار در رده ششم کشورهای آلوده ایستاده اما از نظر تعداد قربانیان با حدود ۴۸۹۰۰ نفر در رتبه سوم قرار دارد. بریتانیا با ۴۶ هزار کشته، هند با حدود ۴۰ هزار کشته، ایتالیا با ۳۵ هزار کشته و فرانسه با ۳۰ هزار کشته در این جدول در رده‌های سوم تا هفتم ایستاده‌اند. ایران در جدول تعداد مبتلایان کرونا با حدود ۳۱۵ هزار نفر در رده دهم قرار دارد و تعداد کشته‌های آن هم با ۱۷۶۱۷ نفر در رتبه ۱۰ است.

درست ۱۷ روز پیش بود که آمار کشته‌های کرونا در سراسر جهان به ۶۰۰ هزار نفر رسید و در کمتر از ۲۰ روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر به آن افزوده شد. بر اساس برآوردهای رویترز، در دو هفته اخیر تقریبا در هر ۲۴ ساعت ۵۹۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند؛ ۲۴۷ نفر در هر ساعت و یک نفر در هر ۱۵ ثانیه.

نام:
ایمیل:
* نظر: