به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ردیف مستقل بودجه‌ای برای نگهداری ایل راه‌های عشایری نداریم گفت: در این زمینه نیازمند نگاه ویژه مجلس هستیم.

خبردنا: شاهپور علائی‌مقدم با اشاره به اینکه 66 هزار کیلومتر ایل راه عشایری داریم اظهار داشت: اطلس این ایل راه‌ها برداشت شده ولی هیچ ردیف مستقل بودجه‌ای برای نگهداری از آن‌ها نداریم.

وی یکی از مهمترین مشکلات را نگهداری ایل راه‌های عشایری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود مجلس در بودجه 1400 در این زمینه تدبیری کرده و ردیف مستقلی را برای نگهداری از ایل راه‌ها پیش بینی کنند.

علایی‌مقدم از اختصاص 180 میلیارد تومان سهم آبرسانی به مناطق عشایری خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده رویکرد قانون در سال‌های اخیر نسبت به جامعه مولد و کم توقع عشایری مطلوب بوده و در سرفصل‌های مختلف اعتبارات خوبی برای ارائه خدمات مناسب به این قشر اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران جامعه عشایری را نماد اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: امیدوارم از ظرفیت فراکسیون عشایر در مجلس یازدهم برای خدمات دهی مطلوب به این جامعه نهایت استفاده را داشته باشیم.

علایی‌مقدم ادامه داد: جامعه عشایری 350 هزار تن دام سبک (گوشت قرمز) عرضه می‌کنند که از این میزان 190 هزار تن را جمعیت پراکنده در مناطق تولید می‌کنند و از 84 میلون هکتار مرتع در کشور 34 میلیون هکتار در اختیار عشایر بوده که کمترین خسارت را وارد می‌کنند.

وی از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله با جامعه عشایری برای افزایش تولید گوشت در دو سال اخیر خبر داد و گفت: به ازای هر راس دام بره 500 هزار تومان وام می‌دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: