به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ طرح حوزه راه و شهرسازی در استان همزمان با هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

خبردنا: پژمان نیک اقبال مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این طرح ها یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

نیک اقبال افزود: احداث بزرگراه یاسوج به شیراز، قطعه اول بهسازی و تعریض محور گچساران بی بی حکیمه(س)،بهسازی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه،کمربندی شهر دوگنبدان،بهسازی جاده دهدشت به سوق،بهسازی و آسفالت جاده سپیدار مرکزی از مهمترین این طرح هاست.

او بیان کرد: آسفالت محله های مسکونی بویراحمد شامل دولت آباد،مهریان،بلهزار،محمودآباد در بویراحمد،پیاده روسازی،پایگاه سلامت و کتابخانه کوی رادک و آسفالت محله سادات شهر دوگنبدان از دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت در حوزه راه و شهرسازی استان است که در قالب طرح های بازآفرینی شهری انجام شده است.

نیک اقبال همچنین از برنامه ریزی برای شروع عملیات اجرایی ۲ طرح بزرگ ساماندهی چشمه نباتی و احداث تقاطع غیرهم سطح یاسوج سی سخت اقلید(مهریان) همزمان با هفته دولت خبر داد.

او گفت: ۸۷۰میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۳هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: