به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

خبردنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به شکست آمریکا در شورای امنیت گفت: من از آن یازده کشوری که رای ندادند به آن قطعنامه تشکر می‌کنم و از آن دو کشور دوست هم که علیه این قطعنامه عمل کردند متشکرم. چرا ما این کار را توانستیم انجام دهیم؟ به خاطر تدبیر نظام و دولت. اگر آن روز که آنان از برجام خارج شدند ما هم خارج می‌شدیم همه هزینه‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ما می‌شد و آنوقت بی‌هزینه آمریکا به ما خیانت کرده بود.

وی یادآور شد: حالا این رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان دست بر این گذشته‌اند که آمریکا می‌خواهد از مکانیسم فلان برای برجام استفاده کند. عقل هم چیز خوبی است! بخوانید آن قرارداد برجام را! برای کسانی است که در داخل برجام باشند. آمریکا که به صراحت از آن خارج شده است. دیگر چه استفاده‌ای از آن مکانیسم؟

روحانی تاکید کرد: مردم بدانند دولت با همه توان برابر این ابرقدرت ایستادگی می‌کند. برخی می‌گویند برجام اگر پایه‌هایش محکم نبود آمریکا نمی‌توانست چنین کند. آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس خارج شد، پایه‌های آن هم محکم نبود؟ از سازمان بهداشت جهانی خارج شد آن هم پایه‌هایش محکم نبود؟ او از هرچه پیمان مفید بوده خارج شده، چرا حماقت دشمن را نمی‌بینیم؟ باور کنید که اگر دولت را حمایت کنیم نظام حمایت می‌شود. همه ما در کنار هم خدمتگزار مردم هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم جباران کاخ سفید برای همیشه نمی‌مانند و هم تحریم‌ها؛ اینجور نیست که همیشه چنین چیزی برقرار باشد اما آنان در چنین وضعیتی گیر افتاده‌اند و خروج از آن هم برایشان سخت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: