به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

خبردنا: باشگاه تراکتور تبریز به دلیل شکایت کوین فورچونه مهاجم سابق این تیم، از سوی فیفا به پرداخت مبلغ سنگین یک میلیون و 100 هزار یورویی به این بازیکن محکوم شده است. محکومیتی که با توجه به غیبت این بازیکن در تمرینات تراکتور و صحبت‌های مسئولان وقت باشگاه، کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما باید دید ماجرا از چه قرار است؟

فورچونه که در ابتدای فصل با قراردادی سه ساله با عنوان «گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر» به تراکتور پیوسته بود، پس از چند ماه حضور در ایران و عملکردی بسیار ضعیف به کشورش سفر کرد و دیگر حاضر به بازگشت به ایران نشد.

این بازیکن مارتینیکی قراردادی 600 هزار دلاری (به جز آپشن) برای هر فصل با باشگاه تراکتور داشت و تا زمان حضور در ایران حقوق خود را مطابق قراردادش دریافت کرد، اما پس از ترک کشورمان و عدم بازگشت به تمرینات، درخواست مابقی دستمزد خود را از مدیران باشگاه تراکتور داشت که این موضوع با مخالفت باشگاه تبریزی مواجه و منجر به شکایت فورچونه از باشگاه تراکتور و صدور رأی سنگین فیفا شده است.

فورچونه همچنین پس از خروج از ایران در نامه‌ای به باشگاه تراکتور اعلام می‌کند که به دلیل مشکلات اعصاب و روان نمی‌تواند به ایران بازگردد و باید حق و حقوق او پرداخت شود. این موضوع اما با مخالفت مدیران وقت باشگاه تراکتور مواجه می‌شود و این بار این باشگاه در نامه‌ای به فورچونه تأکید می‌کند که نامه پزشکی او مورد تأیید باشگاه نیست و این بازیکن باید زیر نظر پزشکان مورد اعتماد باشگاه معاینه شود.

پس از این اتفاق نیز باشگاه تراکتور در سه مرحله برای این بازیکن بلیت بازگشت تهیه کرده و به فیفا نامه می‌زند و در نهایت قرارداد این بازیکن را فسخ می‌کند. فسخی که اکنون با مستنداتی که فورچونه ارائه کرده است، غیرقانونی تلقی شده و فیفا باشگاه تراکتور را به پرداخت 150 هزار یورو مابقی قرارداد فصل نخست و 950 هزار یورو برای دو فصل آینده محکوم کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: