به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت طرح اقتصادی اشتغالزا در استان همزمان با هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

خبردنا: ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح ها با ۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۶۸ نفر را فراهم می کند.

حسن پور افزود: طرح های اشتغالزایی یاد شده در زمینه بومگردی،خط تولید مواد شوینده،تولید و فرآوری محصولات کشاورزی،صنایع دستی و صنایع کوچک ایجاد شده است.

او بیان کرد: این صندوق از ایجاد یکهزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزا از محل تسهیلات روستایی و عشایر با پیش بینی اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر حمایت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات روستایی عشایر از سوی این صندوق پرداخت شده است.

او افزود: این صندوق از ابتدای امسال تا پایان نیمه نخست مرداد ماه امسال ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که ۱۰۶ میلیارد ریال آن برای ایجاد فرصت های شغلی بوده است.

حسن پور بیان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۱۵ پرونده پرداخت شده و منجر به ایجاد ۲۶۰ فرصت شغلی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: هر فقره وام اشتغال۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است.

حسن پور گفت: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.

او بیان کرد: این تعداد طرح اشتغالزا در قالب گلخانه،پرورش طیور و کارگاه های کوچک صنایع دستی در شهرستان های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در بین ۳۱ استان کشور را کسب کرده است.

نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۱۳۹۸ با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۰.۱ درصد رسید.

برآورد نقطه ای نرخ بیکاری استان ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: