به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بیماری کرونا در ماه مرداد ثابت بوده و امیدواریم در صورت رعایت پروتکل‌ها، به روند نزولی نزدیک شویم.

خبردنا: پرویز یزدان‌پناه عصر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 62 هزار و 370 مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام شد، اظهار داشت: در این مدت، چهار هزار و 32 نفر بستری شدند که از این تعداد، سه هزار و 832 بیمار ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 200 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این تعداد 88 نفر به بیماری کرونا مبتلا هستند، افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ما 13 نفر است که سه بیمار در وضعیت وخیم بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجموع موارد مثبت بیماری کرونا در این استان از ابتدای شیوع این بیماری را حدود چهار هزار و 700 نفر عنوان و بیان کرد: تاکنون سه هزار و 700 بیمار کرونایی این استان بهبود یافته‌اند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه تاکنون 71 نفر در اثر بیماری کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند که 67 نفر بیماری زمینه‌ای داشتند، گفت: بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا با یک هزار و 500 مورد مثبت، به شهرستان بویراحمد اختصاص دارد.

وی ابراز کرد: هم‌اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز بیماری کرونا، شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، لنده، باشت و بهمئی در وضعیت نارنجی، شهرستان چرام در وضعیت زرد و شهرستان دنا در وضعیت سفید قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صنوف مختلف این استان را 84 درصد عنوان و بیان کرد: روند بیماری در ماه مرداد ثابت بوده و امیدواریم در صورت رعایت پروتکل‌ها، به روند نزولی نزدیک شویم.

یزدان‌پناه گفت: امروز نیز پاسخ 184 نمونه تست کرونا را دریافت کردیم که 56 مورد مثبت بود و از مجموع موارد مثبت، 65 درصد به شهرستان بویراحمد اختصاص داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: