به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۵۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم، مهمترین آن این است که هر نهادی، وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد تا نیاز نباشد دادگستری به هر موضوعی، ورود کند.

به گزارش"حبردنا"، حسن نگین تاجی به ورود دادگستری استان به موضوع اجاره نامه ها براساس مصوبات ستاد کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس مصوبه ستاد کرونا در کشور به این مسئله در استان ورود کرد و اولین استانی بودیم که این مصوبه را اجراء کردیم.

وی با اشاره به این که در کشورهای دیگر قوانین خاص برای اجاره ها وجود دارد و افزایش اجاره ها به صورت دلخواه نیست، تصریح کرد: اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم، مهمترین آن این است که هر نهادی، وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد تا نیاز نباشد دادگستری به هر موضوعی، ورود کند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ۱۵ درصد به میزان اجاره افزوده شد.

نگین تاجی نسبت به ورودی و خروجی شهر یاسوج که فضای سبز مناسبی دارد اشاره کرد و ادامه داد: اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم مهمترین آن این است که هر نهادی وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.

وی تاکید کرد: چرا احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهر یاسوج اجرا نمی شود؟ و چگونه می شود، جنبه  پیشگیرانه آن را در نظر گرفت؟

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به عدم شکل گیری طرح جامع و تفضیلی شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران اشاره و بیان کرد: چرا طرح جامع تفضیلی شهر یاسوج شکل نمی گیرد و لازم است سازمان بازرسی استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ورود کنند.

نگین تاجی از برخی تنگ نظری ها در اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گلایه کرد و گفت: چرا احکام کمیسیون ماده صد در شهر یاسوج اجرا نمی شود و وقتی اجراء نمی شود، چگونه می توان جنبه پیشگیرانه آن را در نظر گرفت.

در ادامه "سید علی ملک حسینی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص ساخت و سازهای خشک و بی روح در شهر یاسوج اظهار کرد: امروزه یکی از جرایمی که در استان بسیار دیده می شود تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم می شود که یکی از عوامل این ناهجاری ها می تواند شهر سازی و شهر نشینی باشد.

وی ادامه داد: ما در جایی زندگی می کنیم که فضای داخل ساختمان هایش نه نور دارد و نه آرامشی، و ایجاد فضاهای خشک و بی روح در شهرسازی، موجب بروز جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از علت های بروز پدیده های جرم خیزی، نوع نگاهی است که در شهرسازی اعمال می شود.

ملک حسینی چشم پوشی از اجرای قوانین خاص شهرسازی در شهرداری و نظام مهندسی را ستم به مردم دانست و بیان کرد: مهندسین ناظر نباید در ساخت و ساز شهر با متخلفین همکاری کنند، سازمان نظام مهندسی ما چقدر با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده اند؟

وی خاطرنشان کرد: شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی دفتر فنی چقدر با اجرای قوانین شهرسازی فرهنگ سازی کرده اند؟

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ سازی در جامعه بیشتر کار شود تصریح کرد: شهرداری ها و شورای شهر باید از حاشیه ها بپرهیزند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند.

ملک حسینی با بیان این که شورای شهر، متولی فریاد مردم است، به عدم همخوانی ورودی های شهر یاسوج که زیبنده مردم این شهر نیست اشاره و اظهار کرد: ورودی شهر اگر در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری، از کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی هاست،نشست برگزار کند و کمک بخواهد.

وی مسئله استفاده از المان های شهری در یاسوج را ضعیف خواند و تاکید کرد: این المان ها مرتبط با فرهنگ شهر است وقتی المان ها با مخاطب حرف می زنند چقدر ظرفیت المان هایی مانند؛ لباس عشایری، بلوط، لباس محلی زنان استان که نماد لباس سنتی ایران است و سیاه چادر عشایری داریم که می توان در شهر یاسوج ایجاد کرد و هنوز نتوانسته ایم از آن ها استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران، از این ظرفیتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده و هر جا که معضل و مشکل است دادگستری پای کار و کمک کار مدیران می باشد را، قدر بدانید.

"سید عیسی حسنی" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اظهار اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در جلسات، با توجه به موضوعات از مدیران ادارات و سازمان های مرتبط با دستور کار جلسه، دعوت خواهد شد.

وی در خصوص یکی از موضوعات جلسه با عنوان نماد تصریح کرد: این طرح یک طرح جامع است که مورد قبول مردم می باشد این برنامه طرح خیلی خوبی بود که شروع آن آغاز خوبی داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این طرح در مراحل اولیه آموزش و پالایش و اقدام قرار دارد و هدف از اجرای این طرح نجات اولیه اطفال و دانش آموزان است.

حسنی تاکید کرد: آسیب شناسی بحث کمیسیون ماده صد مورد تأکید ریاست معزز قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته آسیب شناسی عدم اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم در شهر یاسوج از ساختمانهای ۵ تا ۱۰ طبقه شکایت دارند، چرا تراکم را در این شهر صددرصد می فروشند و با پارکینگ حذف می شود.

دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان، به ریاست دکتر نگین تاجی رئیس کل و رئیس شورا و با حضور اعضاء، به منظور ارائه راهکارهای پیشگیرانه در ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت قانونی در کاهش جمعیت کیفری استان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: