به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که از فرزندان خوشنام، خوش اخلاق ، متعهد و متخصص استان کهگیلویه و بویراحمد بود توسط رییس جدید این مرکز که سابقه دشمنی با لرها را دارد از مسوولیت کنار گذاشته شد.

به گزارش خبردنا، علیرضا زاکانی که در مجلس یازدهم سردمدار مخالفت با حضور غلامرضا تاجگردون بود و با همکاری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد ( شانا ) این منتخب یازدهم گچساران و باشت را حذف کردند با حکم محمدباقر قالیباف بعنوان رییس مرکز پژوهش های مجلس منصوب شد.

دکتر ایروان مسعودی اصل  در روز هفتم دی ماه 96 در حکمی از سوی دکتر جلالی رئیس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شد.

وی از جوانان  خوشنام استان کهگیلویه و بویراحمدی است که برای رسیدن به  این مسوولیت تمامی پلکان مدیریتی را طی کرده بود و از افتخارات زاگرس نشینان خاصه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می آید.

زاکانی با کنار گذاشتن دکتر ایروان مسعودی اصل نشان داد در دشمنی با لرها از هیچ کوششی دریغ نمی کند و البته در زمان حذف تاج گردون هم بارها این مطلب گفته شد اما برخی از نمایندگان زاگرس مانند ویس کرمی خرم آبادی وی را همراهی کردند.

سید علی محمد بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نسبت به برکناری دکتر ایروان مسعودی‌اصل واکنش نشان داد و نوشت: «آقای زاکانی، گیرم غلامرضا تاج گردون مشکل داشتند، ولی دکتر «مسعودی اصل» بعنوان یک اصولگرای ناب در استان ما چه مشکلی داشتند که ایشان را از قائم مقامی مرکز پژوهش برداشتید. در حالی که نامبرده نیروی رسمی مرکز پژوهش ها است که پلکانی تا قائم مقامی رسیدند پس این است انقلابیگری به سبک زاکانی».

گفتنی است دکتر مسعودی اصل، هیات علمی رسمی مرکز پژوهش ها ، تنها دانشیار و پژوهشگر مرکز ، مدیر گروه، معاون دفتر، مدیر دفتر، معاون مرکز، قائم مقام و با حکم رئیس مجلس دکتر لاریجانی، عضو شورای پژوهشی مرکز بوده است که رده های سازمانی را پلکانی طی کرده است.

بهرحال از جایگاه عزتمند دکتر مسعودی اصل با این برکناری ذره ای کاسته نمی شود اما باید پذیرفت دشمنی برخی پایتخت نشینان مانند زاکانی با لرها یک اصل نهادینه شده در مجلس یازدهم است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
تغییر فی نفسه خوب است.البته من حیث المجموع برخوردهای که با قوم لر و کرد در مجلس یازدهم دیده می شود علت آن جلسات منتخبین مجلس یازدهم زاگرس نشین است که قبل از شروع مجلس یازدهم و انتخاب هیئت رئیسه مجلس یازدهم بود که بانی آن جلسات تاج گردون بود و تلویحا رهبر معظم انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم هم چنین جلساتی را خوش یمن نداستند و مسئله قومیت را محکوم کردند که یکی از نتایج آن جلسات انصراف حاج بابایی از کاندا شدن ریاست مجلس بود و حداقل وضعیت را برای نایب رئیسی ریاست مجلس هم مناسب ندید که کاندیدا شود و الآن که سال اول ریاست کمیسیون بودجه مجلس شد شرایط به طریقی ورق خورد و بنده احتمال می دهم که سال های بعد ایشان ریاست کمیسیون بودجه را هم از دست دهد. به هر حال زاگرس نشینان ضرر کردند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
1
متاسفانه بدبرخوردکردن
نام:
ایمیل:
* نظر: