به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
سفره کارگران شهرداری یاسوج بعد از گذشت ۹ ماه بی حقوقی حال و روز خوشی ندارند و روز به روز سفره آنان کوچک‌تر می‌شود.

خبردنا: موضوع عدم پرداخت حقوق پرسنل سازمان‌های تابعه شهرداری یاسوج تمامی ندارد، کارمندان و کارگرانی که در 9 ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند و همچنان با وعده‌های توخالی شورا و شهرداری یاسوج روزگار می‌گذرانند.

در ادامه اعتراض پرسنل شهرداری یاسوج این‌بار نوبت به پرسنل سازمان حمل و نقل رسید، افراد معترض که با توپ پر و جیب‌های خالی جلوی ساختمان شورای شهر یاسوج جمع شده بودند تا شاید از کَرم شورای شهر دردهایشان درمان شود.، پرسنلی که مدعی هستند در 9 ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند و هر روز شرمنده نگاه‌های منتظر خانواده‌ می‌شوند.

کارگران معترض می‌گویند برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری می‌گویند اگر شورا مصوب کند املاک شهرداری را می‌فروشیم و مطالبات معوق را پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای شهر یاسوج گفت: شهرداری برای پرداخت بدهی‌های خود به فکر چاره‌ای دیگر باشد، اجازه فروش املاک را نخواهیم داد، چرا که این املاک باید به محل کسب درآمد برای شهرداری تبدیل شوند.

مسعود خوبانی افزود: به شهردار پیشنهاد می‌دهیم با معاونت اقتصادی استانداری استان نشست برگزار کند شاید بتواند از محل اعتبارات استانی مبلغی را برای پرداخت حقوق عقب مانده پرسنل سازمان‌ها دریافت کند و از مرکز برای حل مشکلات مالی وام دریافت کند.

هدایت اکبری به سخنان مسعود خوبانی واکنش نشان داد و اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم باید در فکر چاره جویی برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات کارکنان شهرداری باشیم و همچنان معتقدم بهترین راه در شرایط کنونی برای حل پاره‌ای از مشکلات مالی شهرداری فروش بخشی از املاک شهرداری است.

کارگران معترض با اشاره به تعویق 9 ماهه در دریافت حقوق مزایا خود، می‌گویند: در روز استیضاح شهردار با حضور در همین مکان اعتراض کردیم، شهردار شهر یاسوج با حضور در جمع ما قول داد که اگر چرخ ماشینم را بفروشم مشکلاتتان را حل می‌کنم، چند ماه از وعده شهردار می گذرد و هنوز مشکل ما حل نشده است.

یکی از کارگران معترض می‌گوید هر وقت برای مطالبه حق و حقوق مان جلوی شهرداری یا شورای شهر تجمع کردیم یا حرفی زدیم ما را تهدید به اخراج و کسر حقوق کرده‌اند، ما از مراجع قضایی و استانداری تقاضا داریم به مشکلات ما توجه کنند، ما چه گناهی کرده‌ایم که باید 9 ماه حقوق نگیریم، در تمام این مدت با تمام سختی‌ها به کارمان ادامه دادیم و حاضر نشدیم حتی یک روز در خدمت رسانی به مردم خللی وارد شود.

یکی دیگر از کارگران می‌گوید عضو شورای شهر در جواب اعتراض به من گفته که اگر ادامه بدهم ترتیبی می‌دهم که از کار اخراج شوید، کجای قانون آمده است که عضو شورای شهر می‌تواند کسی را که چند سال سابقه کار دارد، به دلیل مطالبه حقوق اخراج کنند.

خلقی پور رئیس سازمان حمل ونقل، بار و مسافر شهرداری یاسوج بیان کرد: مشکلات سازمان و بخش‌های وابسته در سه حوزه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و بار در حوزه تجهیزات و خدمات دهی مشکل آنچنانی ندارد، سازمان توانسته ایستگاه‌های تاکسیرانی را در شهر ساماندهی کند و دستگاه‌های اتوبوس تامین شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل یک سوم بودجه از طریق فروش بلیط، یک سوم از طریق یارانه بلیط که از طرف وزارت کشور و یک سوم هم از طرف شهرداری تامین می‌شد، سهم وزارت کشور در مرحله‌ای به‌صورت کامل قطع بوده تا اینکه در سال 97 با رایزنی با وزارت کشور مبلغ 500میلیون تومان به حساب شهرداری واریز شد اما این مبلغ علاوه بر مبلغ کمکی شهرداری نتوانست مشکل آنچانی را حل کند.

خلقی پور گفت: مبلغ عوارض دریافت از هر تاکسی ماهانه هشت هزار تومان بوده که باتوجه به تعداد تاکسی‌های موجود این مبلغ نیز ناچیز بوده و سازمان در ماه حدود 300میلیون حقوق کارکنان را باید پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از دانشگاه‌های شهر یاسوج مطالباتی داریم که کرونا و دیگر موضوعات را بهانه کرده‌اند و از پرداخت مطالبات سرباز می‌زنند.

کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج اظهار داشت: معتقدم که هر سازمانی باید تلاش نماید تابخشی از هزینه‌ای جاری خود را تامین کند، که با توجه به وضعیت کنونی و اوضاع نابسامان مالی شهرداری بجای در انتظار معجزه نشستن و دریافت کمک احتمالی از استانداری بهترین راهکار فروش بخشی از املاک شهرداری و پرداخت مطالبات کارکنان است.

فرشاد نگین تاجی دیگر عضو شورای شهر با رد پیشنهاد فروش املاک تصریح کرد: فروش املاک و پرداخت مطالبات جنبه مُسَکنی دارد، ما باید تلاش کنیم چاره‌ای اساسی پیدا کنیم، ما میراث دار گذشتگان و آینده گان میراث دار ماهستند، اینکه برای حل مشکلات فعلی دست به فروش املاک شهرداری بزنیم بیاییم به جای فکر کردن به چنین موضوعاتی نیروهای مازاد که عملکردی برای شهرداری ندارند را اخراج کنیم و نیروهای دیگر که در سایر سازمان‌ها مشغول هستند را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ما متهم به این هستیم که نیرو به شهرداری تحمیل می‌کنیم، یادآور شد: هم اکنون در شهرداری یاسوج بالغ بر 1400نیرو داریم که باید پاسخ دهیم آیا همه این نیروها کارایی و پویایی دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: