به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
معاون وزیر بهداشت:
معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ درمان قطعی دارویی برای بیمار کرونا کشف نشده و تنها داروی کورتن تا حدی توانسته این بیماری را کنترل کنند.

به گزارش خبردنا، قاسم جان بابایی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: فعالیت‌های چشمگیری برای مهار این بیماری انجام شده و موفقیت‌های حاصل شده نتیجه کار جمعی است.

وی افزود: این بیماری به عنوان بحرانی اساسی محسوب می‌شود که تمام حوزه‌های اجتماعی اقتصادی و بهداشتی بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: خیلی از کشورها در این آزمون موفق عمل نکرده‌اند و برخی از همسایه‌های ایران با وجود آمارهای بالا از ارائه گزارش امتناع می‌ورزند.  

جان بابایی ابراز داشت: عوامل متعددی وجود دارد که ما می‌توانیم از آن تجربه لازم را کسب کنیم به طور مثال مقام معظم رهبری، با تمهیداتی که داشتند، تیم کادر درمانی را همیشه سرپا و زنده نگه داشته اند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری ماه محرم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری خودشان را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی کرده اند و رعایت دستورات و پروتکل های ستاد کرونا را الزامی دانسته اند.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: رهبری و اداره بحران در کشورها متفاوت است و این در موفقیت یا موفق نبودن تاثیرگذار است، در کشور ایران تمامی عوامل از بالاترین سطوح تا پایین ترین سطوح، همه بصورت تیمی و جمعی پای کار بوده اند.

جان بابایی گفت: ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته در مقابله با ویروس کرونا به خوبی اقدام کرده و با وجود تحریم ها این بحران را مدیریت کرده است.

وی تاکید کرد که مهمترین هدف ما باید کاهش مرگ و میر باشد و به هیچ وجه نباید اجازه داد مرگ و میر افزایش پیدا کند، زیرا که آسیب غیر قابل جبرانی محسوب می‌شود.

«مهمترین عامل برای مدیریت و کاهش مرگ و میر در کشور منابع انسانی و نیروی درمان و کادر پزشکی است که نباید بگذاریم، خستگی بر تن آنها بنشیند.»  

وی گفت: مهمترین حلقه انتقال بیماری کودکان و نوجوانان هستند که عموما بدحال نمی شوند و معمولاً بدون علائم هستند، اما ممکن است ویروس را انتقال دهند در این صورت باید حلقه های بیماری را کنترل کنیم و مراقب افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

جان بابایی اظهار کرد: بیماریابی فعال باید در کشور ادامه داشته باشد و این مستلزم اجرای آن در دل روستاهاو در محلات است و باید از تمام ظرفیت های بسیج و سپاه هم استفاده شود.

به گفته وی در روستاها دهیار، شورا و بهورز، تیم مراقبتی در روستا را تشکیل می دهند و مراسمات و رفت و آمدها را کنترل می کنند و بر قرنطینه ها نظارت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: