به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:‌
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷۱ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری‌ شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته دولت، اظهار داشت: 271 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان اعتبار این پروژه‌ها را یک هزار و 100 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: از مجموع پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، 242 پروژه عمرانی است که از این تعداد، 196 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما با تکمیل پروژه‌های گازرسانی، تا 6 ماه دیگر به جمع استان‌های سبز می‌پیوندد، افزود: در هفته دولت امسال، 29 پروژه نیز در حوزه اقتصادی داریم که همه آنها افتتاحی هستند.

کلانتری با بیان اینکه این پروژه‌ها در مجموع چهار هزار شغل در استان ایجاد می‌کنند، گفت: امسال نسبت به میانگین رشد اعتبارات ابلاغی، 15 درصد افزایش داشتیم.

وی به پروژه‌های آبرسانی استان اشاره داشت و عنوان کرد: شهر یاسوج  با وجود در برگرفتن بخش زیادی از جمعیت استان، از داشتن یک منبع آب پایدار و یک شبکه فاضلاب به‌روز رنج می‌برد که با پیگیری‌های انجام شده، شبکه فاضلاب استان به‌روز شده و تامین آب 50 ساله مطمئن از سد تنگ سرخ هم در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های حوزه سلامت، بیان کرد: در چند روز گذشته با حضور دو نفر از معاونین وزارت بهداشت و درمان اتفاقات خوبی در حوزه سلامت استان رخ داد که از آن جمله می‌توان به افتتاح کلینیک فوق تخصصی شهر یاسوج و کلنگ‌زنی بیمارستان لنده اشاره کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه در این سفر، تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران قطعی شد، ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده، بیمارستان بهمئی تا دهه فجر تکمیل می‌شود و عملیات اجرایی بیمارستان چرام شتاب می‌گیرد.

وی ابراز کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان در دولت تدبیر و امید نسبت به سال 1392 حدود 100 درصد افزایش یافته و در این هفت سال به اندازه 33 سال در این حوزه کار انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های راهسازی استان اشاره کرد و گفت: یکی از 9 پروژه مهم راهسازی کشور که باید تا پایان سال 1399 به بهره‌برداری برسد، جاده پاتاوه-دهدشت است که تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

کلانتری با اشاره به پروژه‌های حوزه مسکن استان، گفت: 16 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان تکمیل شده و جزو پنج استان برتر کشور در این حوزه هستیم، ضمن اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها، سه هزار و 500 واحد مسکن روستایی محرومین تا پایان امسال باید در استان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حوزه سدهای استان هم اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه سد چم شیر امسال آبگیری می‌شود و پیگیر تسریع در عملیات اجرایی سد تنگ سرخ هستیم که تا دو سال آینده قابل بهره‌برداری شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد آبرسانی به پنج شهر در حوزه کهگیلویه بزرگ را از دیگر پروژه‌های مهم استان برشمرد و بیان کرد: در حوزه پروژه‌های پتروشیمی نیز پیش‌بینی ما این است که پروژه پتروشیمی گچساران و صنایع وابسته تا پایان دولت وارد مدار شود و شاهد اتفاقات خوبی نیز در مورد پروژه پتروشیمی دهدشت بوده‌ایم.

کلانتری پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با اعتبارات ارزی بالغ بر 322 میلیون یورو را از دیگر پروژه‌های مهم استان عنوان و ابراز کرد: در حوزه کشاورزی و ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای نیز گام‌های بلندی در این دولت برداشته شده است.

وی به بحث جهش تولید اشاره داشت و عنوان کرد: در بین 31 استان کشور دومین استانی بودیم که توانستیم در بحث جهش تولید تفاهم‌نامه ایجاد 13 هزار و 200 شغل با اعتباری بالغ بر دو هزار و 700 میلیارد تومان را نهایی کنیم و اولین استان کشور هستیم که 20 درصد تخصیص را دریافت کرده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: