به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در میزان شیوع کرونا نسبت به کشور افزایش شیوع را در استان داریم.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدانپناه در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: میزان تست مثبت در استان به ازای هر یک هزار تست در استان هفت تست مثبت بوده که این میزان در کشور به ازای هر یک هزار تست چهار نفر مثبت است.

متولی بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نمونه گیری‌ها در سطح استان هدفمند شده و در 48 ساعت گذشته فوتی بر اثر ویروس کرونا نداشته‌ایم و تعداد فوتی‌ها به 73 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مثبت کرونا در استان 4 هزار و 900 مورد است، افزود در 24 ساعت گذشته از  204 نمونه گرفته شده، 60 مورد مثبت بوده که از این تعداد 47 نفر در شهرستان بویراحمد و بسیاری از آنان مربوط به خانه سالمندان سروک بوده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در صورتی که دستگاه‌های PCR برای استان تامین شود در نمونه گیری‌ها سرعت بهتری خواهیم داشت، ابراز کرد: هم اکنون 14 تخت ICU فعال در بیمارستان شهید جلیل وجود دارد و پیش بینی 14 تخت دیگر شده که در صورت لزوم فعال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از طرف وزارت بهداشت 18 میلیارد تومان برای پرداخت کارانه پرسنل بهداشتی و درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شده است

یزدانپناه افزود: میزان تاخیر در پرداخت کارانه پرسنل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و بیمارستان دهدشت در سال گذشته 24 ماه بود که تلاش کردیم این میزان به 12 ماه برسد و در پرداخت کارانه پرستاران میزان تاخیر به 8 ماه رسیده است.

وی بیان کرد: همچنان در میزان شیوع کرونا  نسبت به  کشور افزایش شیوع را در استان داریم و میزان تست مثبت در استان به ازای هر یک هزار تست در استان 7 تست مثبت بوده که این میزان در کشور به ازای هر یک هزار تست 4 نفر مثبت است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انتظار داریم که مردم مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این پیک خطرناک عبور کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: