به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ به نهادی برای کسب درآمد از تخلفات ساختمانی تبدیل شده است.

خبردنا: جلسه هم‌اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضا شورای اسلامی شهر یاسوج با هیأت اندیشه ورز بسیج مهندسین عمران و معماری شهرسازی برگزار شد.

یکی از مواد قانون شهرداری که در سال ۱۳۳۴ مصوب شده، معروف به «ماده ۱۰۰» است و موضوع آن هم مربوط به تخلفات ساختمانی می‌شود. این ماده قانونی مجری قانون را مقید کرده که در برابر تخلفات ساختمانی از مجازات جریمه یا تخریب استفاده کند، از این جهت پرونده تخلفات ساختمانی در کمیسیونی به همین نام که «کمیسیون ماده ۱۰۰» نامیده شده بررسی می‌شود.

سجاد رستگار نائب رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: عملکرد «کمیسیون ماده ۱۰۰» در طول سال‌های طولانی، فلسفه وجودی آن را از نهادی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی به نهادی برای کسب درآمد از تخلفات ساختمانی تغییر داده است.

وی اظهار داشت: «کمیسیون ماده ۱۰۰» هم به عنوان مسئول برخورد با تخلفات ساختمانی اصراری بر تخریب بنا‌های خلاف ندارد و ظاهرا شیرینی جریمه را به شیرینی تخریب اضافه بنا ترجیح می‌دهد.

رستگار رعایت مقررات ملی ساختمان را مهمترین فصل مشترک بین این سازمان و جامعه دانست و گفت: در این زمینه شهروندان باید مطالبه‌گری و سایر دستگاه‌های مسؤول از جمله شهرداری‌ها نیز به صورت جدی بر اجرای این مقررات نظارت کنند و بدون هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت‌ها تمدید و ناظر تعویض نشود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سلب آسایش، تحمیل هزینه‌ها در میان مدت و آشفتگی نما و سیمای شهری از تبعات فروش تراکم است و شهرداری باید در این زمینه اقدامات مناسبت ‌تری را اتخاذ کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: