به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
فرماندار دنا:‌
فرماندار دنا گفت: توسعه روستا بدون همکاری و تعامل مردم با مسئولین ممکن نیست /سیراب شدن باغات رودشتی در روزهای آینده

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری در نشستی که به ریاست پناهی فرماندار دنا با حضور مدیر جهاد کشاورزی،مدیر برق ، شورا و دهیار و نمایندگان کشاورزان روستای رودشتی تشکیل و بر همکاری کشاورزان تاکید شد.
 
در ابتدای نشست با ارائه توضیحات مدیر جهاد کشاورز و مدیر برق در نحوه هزینه کرد و ادامه فعالیت پمپاژ رودشتی مباحثی مطرح شد.
 
پناهی در جمع نمایندگان کشاورزان روستای رودشتی گفت:براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید می طلبد که کشاورزان از خود همت نشان داده و همه چیز را وابسته به دولت و نظام ندانند چراکه حدود ۲۰ میلیارد پمپاژ راه اندازی شده نیاز نیست هر بار به بهانه ای از کار و تلاش دست بکشند.

وی گفت: دولت با همه امکانات خود را خدمتگزار مردم می داند و در این راه از همه راهکارها در راستای حمایت معیشت مردم کمک خواهد کرد و نباید بگذارید سرمایه گذاری دولت به هدر رود و مردم باید قدردان خدمات باشند  از سوی تعرفه برق را باید باغداران پرداخت کند.

پناهی افزود: اقتصاد اين منطقه بر پايه كشاورزي و دامداري استوار بوده و تاكنون زمين هاي منطقه به صورت ديم و آبياري سنتي كشت مي شد و هيچگونه ايستگاه پمپاژ آبي براي احياي زمين هاي كشاورزي اجرا نشده بود و اجرای باغات انار از جمله طرح های تولیدی باغی از سیاست های بوده که تاکنون اجرا گردیده است.

فرماندار دنا گفت: امروز با توجه به پیشرفت دستگاهای مکانیزاسیون جهاد کشاورزی با بهترین کارشناسان در کنار کشاورز هست و برای دادن محصول بهتر در کنار باغدار آنها را کمک می کنند.

پناهی گفت:در همان روزهای اول حضور در این شهرستان بیشترین دغدغه خود اولویت اشتغال و تولید بوده که به کمک و همت جوانان این امر محقق گردد.

وی افزود: در طی بازدیدی که از این پروژه عظیم و بزرگ داشتیم براساس اطلاعات دستگاهها پمپاژ رودشتی با مبلغ بدهی برق ۸۰ میلیون تومان بلاتکلیف هست و رایزنی ها که با مدیرعامل برق استان داشتیم این مبلغ به ۳۶ میلیون تخفیف پیدا کرده است و همین مبلغ به جهت جلوگیری از خشک شدن باغات انار چندین ساله منوط به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان و مابقی بصورت اقساطی پرداخت گردد که به محض پرداخت برق این پمپاژ وصل و کشاورزان از نعمت آب دهی باغات خود برخودار می گردند.

در پایان این نشست مقرر شد از مبلغ ۱۰ میلیون تومان بابت بدهی  برق توسط باغداران واریز و مابقی بصورت اقساطی آنطوریکه شرایط لازم را داشته باشند پرداخت نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: