به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
خبردنا: سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد-برد بین دو کشور است.

 آژانس اطلاعات آمریکای لاتین، سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد قرارداد‌های تجاری امضا شده با ونزوئلا با ارسال اولین محموله میوه به ایران نهایی شد.

طبق گزارش این سفارت، اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد-برد بین دو کشور است. ایران به همراه همسایگانش می‌توانند یک بازار بزرگ ۴۰۰ میلیون نفری برای ونزوئلا باشند.

اتحاد اقتصادی بین ایران و ونزوئلا طی ماه‌های اخیر مستحکم‌تر شده است.

در نتیجه این روابط اقتصادی، ۵ کشتی ایرانی حاوی بنزین بین ماه‌های مه و ژوئن به این کشور آمریکای جنوبی رسید تا تقاضای داخلی این کشور برای بنزین را تأمین کند. تحریم‌های آمریکا به سختی به صنعت نفت ونزوئلا آسیب زده و باعث شده این کشور با کمبود شدید بنزین مواجه شود.

این اولین باری است که ایران در نقض تحریم‌های آمریکا و با وجود تهدید‌های این کشور، سوخت به آمریکای لاتین صادر کرده است.

ایران اخیراً یک مرکز تجاری بزرگ در کاراکاس برای فروش غذا و کالا‌های اساسی با قیمت‌های ترجیحی افتتاح کرده که مورد استقبال مردم ونزوئلا قرار گرفته است.

این دو کشور در آغاز سال جاری میلادی قرارداد‌هایی در زمینه انرژی، علمی، اقتصادی و صنعتی امضا کردند که روند اجرای آن‌ها با توجه به محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا در جهان، تدریجی بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: