به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
نقاط کور و پایین بودن سرعت اینترنت در مناطق شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد داد مردم درآورده است.

به گزارش خبردنا، استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل کوهستانی بودن و وجود ارتفاعات سخت گذر، خدمات رسانی به مردم در آن بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و علاوه بر وجود ارتفاعات و کوه‌های سر به  فلک کشیده، جنگل‌های پُر پشت در این ارتفاعات و کوه‌ها بر حجم سختی کار در این استان دوچندان افزوده است.

برای فراهم نمودن زیرساخت‌های توسعه‌ای بایستی نیروی انسانی فراوانی به همراه اعتبارات و امکانات گسترده هزینه شود تا بتوان شاهد برقراری ارتباطات جاده‌ای، ماهواره‌ای و توسعه ای بود.

وجود نقاط کور ارتباطی و پایین بودن سرعت اینترنت در چندساله اخیر در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی را برای مردم و دولت فراهم کرده و روز به روز بر این نگرانی افزوده می‌شود.

اگرچه مسوولان مخابراتی از اجرای پروژه‌های کلان در حوزه مخابراتی برای رفع این دغدغه‌ها و مشکلات خبر می‌دهند اما وجود نقاط کور ارتباطی متعدد در بخش مخابرات و پایین بودن سرعت اینترنت در برخی از نقاط شهری و روستایی بطور معمول نگرانی‌ها و نارضایتی‌هایی را همچنان به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 20 پروژه مخابراتی این استان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها 160 میلیارد ریال هزینه شده است.

سیدمحمدهادی امیری افزود: نصب و راه اندازی 16 ایستگاه مخابراتی در روستاهای سرآبتاوه، بازرنگ، موردراز، کوی مخابرات یاسوج، ماهور باشت و ایستگاه کت ممبی شهرستان بهمئی از مهمترین این ایستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: نصب و راه اندازی سوئیچ EWSD شهید رجائی شهرستان دنا با اعتباری حدود 2 میلیارد تومان و فیبرنوری شهرستان باشت به گزنگان با اعتبار حدود 500 میلیون تومان از پروژه‌های کلنگ زنی شرکت مخابرات در هفته دولت امسال است.

امیری، سخت گذری و کوهستانی بودن از مهمترین مشکلات کنونی برای اجرای پروژه‌های مخابرات در استان است./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: