به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
دکتر جاودان سیرت:
رئیس بیمارستان معین کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از شیوع کووید ۱۹ و آنفلونزا در پاییز ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم توصیه پزشکان را رعایت کنند.

سعید جاودان سیرت در گفت‌وگو با خبردنا، اظهار داشت: در دو هفته اخیر تعداد مراجعات و بستری‌های کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته و در واقع این افزایش به نوعی نگران کننده بوده و باید تدبیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع آنفلونزا در پائیز و وضعیت حاد کرونایی با مشکلات عدیده روبه‌رو می‌شویم، عنوان کرد: برای جلوگیری از بروز معضلات ناشی از بروز دو ویروس آنفلونزا و کرونا که به عقیده ما به جد می‌توانند خطرناک باشند نیاز به همکاری و مشارکت گسترده مردم در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد کرونا داریم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج در ادامه تصریح کرد: سن مبتلایان به ویروس کرونا در حال کاهش بوده به نحوی که هم اکنون در بخش‌های بستری بیمارستان نوجوان 15 ساله و افرادی تا سن 30 سال نیز وجود دارند.

جاودان سیرت ادامه داد: در گذشته موضوعی مطرح بود که ویروس کرونا تأثیری بر افراد با بنیه قوی و سالم ندارد، اما هم اکنون مواردی از ابتلا و درگیری با ویروس کرونا را مشاهده می‌کنیم که فرد بیمار از نظر ظاهری و فیزیکی سالم و دارای بدنی آماده بوده ولی متاسفانه ویروس کرونا بر بیمار غلبه کرده و این موضوع نگران کننده است.

وی به لزوم نظارت و رسیدگی به خانه سالمندان اشاره کرد و افزود: بازدید از خانه سالمندان با همراهی شبکه بهداشت صورت گرفت و تا حد امکان موارد لازم برای مقابله با ویروس کرونا و برنامه‌های خاص در اختیار این مرکز قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: