به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

خبردنا: همزمان با اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت از جوانان خواست اقدامات بیشتری برای مقابله با انتشار کووید ۱۹ انجام دهند.

در جلسه روز گذشته سازمان جهانی بهداشت، مسئولان اعلام کردند مردمی که در دهه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ زندگی خود هستند درصد قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا در موج جدید انتشار را تشکیل می‌دهند.

ماریا وان کرخوف، اپیدمولوژیست این سازمان اعلام کرد: پیام نشست ما بسیار واضح است. کودکان و نوجوان در مقابل ویروس کرونا شکست ناپذیر نیستند. اطلاعات جدید درباره ابتلای زیاد جوانان به ویروس کرونا به هیچ عنوان شگفت انگیز نیست و این مسئله ریشه در رفتار آن‌ها دارد.

پیش‌تر سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود جوانان به دلیل آنکه تفریحات اجتماعی بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه داشته و نیز تصور اینکه در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیری کمتری دارند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. جوانان کمتر به استفاده از ماسک توجه می‌کنند و نسبت به سایر گروه‌های سنی بیشتر به فعالیت‌هایی مانند خرید کردن، مسافرت رفتن و تفریحات شبانه تمایل دارند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد شاید جوانان نسبت به کهنسالان و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، کمتر در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر باشند، اما آن‌ها می‌توانند با بی توجهی به اصول بهداشت عمومی، به ناقلانی فعال تبدیل شوند که به راحتی ویروس را در جامعه و میان اعضای خانواده و دوستان منتشر می‌کنند.

این سازمان تاکید دارد تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، بهترین راهکار برای مدیریت شیوع کووید ۱۹ رعایت بهداشت عمومی از سوی تمامی اقشار و گروه‌های سنی در جامعه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: