به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
عفو و گذشت بار دیگر یکی از جوانان کهگیلویه و بویراحمد را از چوبه اعدام و قصاص نفس رهایی بخشید.

خبردنا: سال 1384 در یک درگیری میان دو تیره از طایفه بایاری که در منطقه تنگ سرخ اتفاق افتاد آقای یوسف مرادی به قتل رسید که پس از 15 سال بالاخره تلاش‌های معتمدین و ریش سفیدان و مسئولان استانی و شهرستانی به ثمر نشست و این اختلاف منجر به قتل با صلح و سازش خاتمه یافت.

در این میان تلاش‌های سردار هاشمی‌‌پور نماینده سابق کهگیلویه بزرگ و رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، مسئولان قضایی و سردار انصاری بسیار تاثیرگذار بود.

این اقدام پسندیده با بزرگ منشی خانواده مردای با صلح و سازش خاتمه یافت و در پایان مراسم رضایت نامه خانواده مرادی به خانواده صفرپور اهدا شد و قاتل پس از طی مراحل اداری به زودی آزاد می‌شود.

معاون قضایی و رئیس شورای های حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد در برناهه صلح و سازی این دو خانواده اظهار داشت: این چهارمین پرونده قتل عمد است که امسال با رضایت اولیاء دم به صلح و سازش منجر می‌شود.

سید محمد ابراهیم ساجدی افزود: چند هفته پیش در یک مراسم نیز برنامه صلح و سازش بین دو طایفه اولاد میزاعلی و بابکانی در شهر دهدشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو برنامه صلح و سازش نیز در شهر یاسوج داشتیم گفت: این ها همه حاصل تلاش ریش سفیدان و معتمدین محلی و اعضای محترم شوراهای حل اختلاف استان و سفیران صلح بوده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
کار خیلی خوبی بود ولی ای کاش به حرمت این بزرگان دیه غیرمتعارف چند صد میلیونی هم بخشیده می شد...
نام:
ایمیل:
* نظر: