به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال برگزاری کلاس های درس در استان به صورت مجازی در سال تحصیلی جدید وجود دارد و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خبردنا: احد جمالی گفت: این امر به دلیل در پیش بودن فصل پاییز و گسترش بیماری آنفلوانزا بین قشرهای مختلف مردم استان از جمله دانش آموزان است.

جمالی افزود: بر اساس پیش‌ بینی اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و متخصصان امر مردم و دانش آموزان استان در شهریورماه امسال شرایط دشوار کرونایی در پیش خواهند داشت.

او در مورد کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق استان، بیان کرد: سال های قبل عده ای در حاشیه شهرهای استان به ویژه یاسوج تنها به دنبال تغییر کاربری زمین ها بودند و برای تأمین فضاهای آموزشی، خدماتی و بهداشتی در آنها نیز چاره اندیشی نشد تا اینکه امروزه چنین مشکل مهمی به وجود آمده است.

جمالی گفت: سلامت دانش ‌آموزان و افت تحصیلی آنان به دلیل شیوع بیماری کرونا جزو دغدغه های اصلی والدین بوده و باید مقوله مهم ارتقای کیفیت آموزشی در شرایط کرونایی بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه معلمان و مدیران مدارس استان قرار گیرد.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شیوع بیماری کرونا دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی این استان در هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم را به سوی مدارس دولتی سوق داده است.

زارع پور افزود: حدود ۴۰ درصد دانش‌ آموزان مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد پرونده تحصیلی خود را برای نام نویسی در مدارس دولتی استان تحویل گرفته اند.

او بیان کرد: در صورت تداوم این وضعیت میزان تراکم دانش آموزان در کلاس‌ های درس مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد از ۴۴ نفر فراتر رفته و روند آموزش در آنها با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: هم اینک ۱۲۹ مدرسه دولتی در استان استیجاری بوده که بیشترین آنها مربوط به شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج است.

زارع پور گفت: اجاره بهای مدارس دولتی استیجاری کهگیلویه و بویراحمد از یک پارسال تاکنون از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت نشده است.

او افزود: این در حالی است که اجاره بهای مدارس دولتی در برخی مناطق حاشیه ای شهر یاسوج از جمله بلهزار و مادوان علیا نجومی شده و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز توان پرداخت چنین مبالغی را ندارد.

سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: