به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
مسئول امداد و نجات کوهستان در جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوهنوردان یکی از عوامل خطرآفرین برای انتقال کرونا هستند.

خبردنا: ویروس کرونا هر روز به طریقی نیش خود را به جان مردم می‌زند گاهی در عروسی‌ها، در مراسم ختم و مواقعی هم به وسیله ورزشکاران.

مهدی پورابراهیم مسئول امداد و نجات کوهستان در جمعیت هلال‌احمر گفت: کوهنوردان یکی از عوامل خطرآفرین برای انتقال کرونا هستند.

پورابراهیم افزود: در چند هفته گذشته تذکرات کتبی و شفاهی به تمام باشگاهها اعلام کردیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که خوشبختانه مراعات کردند و هم احترام گذاشتند ولی بعضی از کوهنوردان غیر رسمی و کوهنوردان استانهای همجوار که با تعداد بالا و همچنین با ماشینهای عمومی مانند مینی بوس وارد منطقه می شوند و فعالیت کوهنوردی دارند برای شیوع کرونا خطرآفرین هستند.

وی عنوان کرد: در این مورد چندین بار اختطار داده شده ولی هیچ مرجع قانونی قادر به کنترل این مشکل نیست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در جلسات متعدد تذکرات را اعلام کرده و باز هم اختطار می‌دهیم که خطر ابتلا برای کوهنوردان بالاتر از دیگران است چرا که کوهنوردان وارد محیط کم اکسیژن می‌شوند که خود مستعد بیماریهای مغزی و ریوی هستند.

پورابراهیم گفت: حضور کوهنوردان از چند استان در یک محل هماهنند پناهگاه حوض‌دال خود یک منبع خطر بزرگ می باشد که زنگ خطر جدی است.

مسئول امداد و نجات کوهستان گفت: شادی بر روی قله‌ها، داشتن بیماری‌های زمینه ای تراکم جمعیت در پناهگاه و یا حضور در دره‌های پر آب عبور از محیط با چرخش کم هوا مانند دالانهای باریک غارها و یا استفاده از ابزارهای فلزی مشترک بدون ضد عفونی کردن آن خود عوامل خطرآفرین و راه انتقال ویروس کوئید ۱۹ می‌باشند.

وی عنوان کرد: حکایت برخی از گروه ها حکایت مرغ و شتر مرغ است که اگر گفتند یاسوج قرمز شده کوهنوردان می‌گویند ما که در فلان شهر برنامه داریم یا اگر گفتند سی‌سخت خطرآفرین شده می گویند ما که اهل شیرازیم حال چه اداره‌ای قدرت مقابله با این مسئله را دارد؟.

پور ابراهیم در پایان از مسئولان خواست که حضور در دنا را محدود کنید چرا که هلال احمر، محیط زیست، اداره ورزش و منابع طبیعی به تنهایی و جدا از هم قادر به جلوگیری و کنترل محیط پارک دنا نیستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: