به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
وی بیان کرد: کشور در حوزه محصولات فولادی ۵ درصد رشد و در حوزه تولید آهن اسفنجی ۱۲ درصد رشد در پنج ماهه نخست سال داشته ایم.

خبردنا؛ رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: با افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی اردکان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی کشور به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش"خبردنا"، خداداد غریب پور در آیین افتتاح طرح احیای فولاد اردکان یزد از خبر‌های امید بخش حوزه معدن و صنایع معدنی گفت و افزود: در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ فولاد ایران ۱۰ درصد رشد مثبت و فولاد دنیا ۶ درصد رشد منفی داشته است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع افزود: اکنون رشد معدنی ایران نسبت به دنیا ۱۶ درصد مثبت است و پس از کشور ما به ترتیب ویتنام و چین رشد یافته هستند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: رشد قابل توجه ایران در حوزه معدن نشان دهنده آن است که کشور ما در این حوزه موفق عمل کرده است.

غریب پور دو موضوع بی اثر شدن تحریم‌ها و مقابله با ویروس کرونا را از عوامل موفقیت کشور در این این حوزه دانست و گفت: کشور در عرصه صنعت و معدن نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: کشور در حوزه محصولات فولادی ۵ درصد رشد و در حوزه تولید آهن اسفنجی ۱۲ درصد رشد در پنج ماهه نخست سال داشته ایم.

معاون وزیر صمت رشد مس و آلومینیوم را نیز مثبت اعلام کرد و افزود: اکنون ۵ درصد در محصولات فولادی و ۹ درصد رشد تولید شمش فولاد نسبت به سال گذشته محقق شده است.

به گفته وی، این موضوع به این معنی است که کشور در جهش تولید موفق عمل کرده است.

غریب پور با بیان اینکه روند تولید در مجموعه‌های صنعتی و معدنی کشور امیدوارکننده است، گفت: نگاه دولت به صنعت و معدن تداوم سیاست رونق و جهش تولید است و خوشبختانه با بی اثر شدن تحریم‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کرونا، این هدف در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه کشور در تولید محصولات مس، فولاد، گندله، آهن اسفنجی و کنستانتره نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: امسال نیز به ظرفیت کنسانتره، آهن اسفنجی و گندله اضافه خواهد شد.

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته صادرات مس و فولاد دو برابر شده است و تولید گندله نیز ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی، افزود: با افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد اردکان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی کشور به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.
 
تعداد بازدید : 69
تعداد بازدید : 64
تعداد بازدید : 50
نام:
ایمیل:
* نظر: