به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
وضعیت کرونایی در شهرستان بویراحمد قرمز اعلام شد تا جایی که نماینده عالی دولت در این شهرستان پیشنهاد تعطیلی تمامی ادارات به جز خدمات رسان‌ها را ارائه کرد.

خبردنا: نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونای کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با هدف بررسی وضعیت قرمز کرونایی در بویراحمد تشکیل شد تا بلکه برای جلوگیری از وقوع یک بحران تدبیری اندیشیده شود.

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد می‌گوید: تاکنون دو هزار و 13 نفر مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و 415 نفر بهبود یافته‌اند و هم اکنون نیز 64 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی از تعطیلی اماکن پرخطر همچون برخی اصناف و مراکز تفریحی خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های دانجام شده از ساعت 17 امروز در شهر یاسوج محدودیت ترافیکی داریم و پیشنهاد داریم تمامی ادارات شهرستان بویراحمد جز دستگاه‌های خدمات رسان تعطیل شوند.

کناری یکی از مهمترین دلایل شیوع ویروس کرونا در بویراحمد را حضور گردشگران و بی توجهی مردم به حضور در تجمعات از جمله مراسم‌های خاکسپاری و عروسی دانست و بیان کرد: از امروز مکان‌های گردشگری تعطیل می‌شوند.

افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حساسیت دارند، خاطرنشان کرد: نظارت‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و بدون شک در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مدیریت لازم انجام می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست وضعیت کرونایی بویراحمد را قرمز اعلام کرد و گفت: ضروری است دستگاه قضایی با هدف برخورد با تخلفات عدم رعایت پروتکل‌ها یک قاضی ویژه مشخص کند.

حسین کلانتری تاکید کرد: هیچ دستگاهی نباید با فراخوان برای مردم اجتماع ایجاد کنند در غیر این صورت وضعیت پرخطر ایجاد می‌شود و هر صنف و دستگاهی باید دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کند.

وی خواستار برخورد دستگاه قضایی با فک پلمپ کنندگان شد و تاکید کرد: نگران جان مردم هستیم و اگر تعللی باشد قابل بخشش نیست و در صورتی بیمار رها شده باشد بمب گسترش کرونا در شهر یاسوج محسوب می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد برپایی هرگونه چادر در مراکز تفریحی را ممنوع اعلام کرد و افزود: مسافران و گردشگران استان‌های همجوار از سفر به این دیار خوداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: