به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس مصوبه ای که از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان به ما ابلاغ شده، انتخابات میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت در این استان در تاریخ 28 خرداد 1400 برگزار می شود.

خبردنا: قدرت الله خرم روز افزود: انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه گچساران و باشت، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا برگزار و بر اساس همین کلیات زمانبندی، از هشتم شهریور 99 به سوی مسئولان مربوطه اعلام خواهد شد.

وی با تشریح این کلیات، اظهارداشت: کاندیداهایی که می خواهند برای کاندیداتوری میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کنند باید شش ماه قبل از شروع انتخابات از سمت خودشان استعفا داده و کاندیداهایی که شامل ماده 29 انتخابات هستند باید استعفا دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به تعاملاتی که در حوزه استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها صورت گرفته است، در یک فرصت مناسب، ساز و کار مناسب برنامه انتخاباتی را برای انتخابات 1400 اعلام خواهیم کرد.

خرم روز، در پاسخ به سئوالی مبنی بر تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت هم خاطرنشان کرد:تبلیغات زود هنگام بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب شده و قطعا تخلفات انتخاباتی در کارنامه کسانی که پایبند یه قانون نباشند برای آنها ثبت خواهد شد و در کارنامه آنها برای تایید صلاحتشان لحاظ می شود.

وی افزود:کسانی که می خواهند قانونگذار باشند خودشان باید به قانون عمل کنند و نباید قانون شکنی کنند، نباید فضای آرامش مردم را دچار غبار و استرس و اختلافات قومی کنند و یقینا دست اندرکاران انتخابات و کسانی که در این زمینه مسئول هستند نظارت کافی را در تمام زمینه ها از جمله قضایی،سیاسی، امنیتی خواهند داشت.

خرم روز افزود: توصیه ما به کاندیداهای انتخاباتی این است که پیرامون انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت قانون را راعایت کنند و اگر قانون را رعایت نکنند ما وظیفه قانونی و رسالت خود را در قبال تخلفات انتخاباتی عمل خواهیم کرد.

غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با وجود پیروزی در انتخابات یازدهم، نتوانست تایید اعتبارنامه در مجلس یازدهم بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: