به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
نشست مدیران ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور «غلامرضا پناه» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سروش مقدم مدیرکل بودجه وزارت کار و «مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا برگزار شد.

خبردنا: نشست مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر کار و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در این جلسه اظهار داشت: ضمن تشکر و خوشامد نسبت به حضور شما که در روز تعطیل محبت کردید و در جلسه شرکت کردید. قاعدتا ضرورت موضوع در هفته دولت، حضور مدیران در چنین جلسه ای الزامی است.

وی گفت: این جلسه برای من بیشتر جلسه معارفه ای است اما مسائل مختلفی مدیران مطرح کردند، به استناد مسائلی که مطرح شد،نکاتی را عرض می کنم. مسئولین نظام و مردم فرصتی را در اختیار ما قرار داده اند که می طلبد به عنوان مدیران نظام تلاش کنیم از این فرصت در جهت مثبت و شایسته مردم خدمات را ارائه نماییم. زمانی تلاش ما موفقیت آمیز است که از مهارت های مدیریتی و عناصر مدیریتی برخوردار باشیم.

وی گفت: تلاش ما زمانی مثمرثمر است که بلد باشیم چگونه کار را انجام دهیم، یکی از دلایل کلیدی که مدیران در کارشان ناتوان هستند، گاهی می بینیم کسی حرفه ای دارد و در آن با شکست مواجه می شود و به اصطلاح ورشکسته می شود. گاهی در بعضی سازمان ها همین اتفاق می افتد، ورشکسته به این معنا است که کارکنانی که در آن سازمان هستند اثربخشی شان کم، و زیانشان بیشتر از سودرسانی شان است.

روشنفکر اظهار کرد: وقتی مدیر موفق است که پنج عنصر مدیریتی را با هم مورد توجه قرار دهند. برنامه ریزی خوب، داشتن طرح و نقشه راه، شناخت و اطلاعات خوب برای مدیر حالت چراغ در تاریکی دارد.

روشنفکر گفت: گاهی ما اطلاعات داریم ولی اطلاعات ناکافی است، اطلاعات نادرست باعث می شود در نقشه راه دچار مشکل شویم. زمانی می توانیم تصمیم گیر خوبی باشیم که اطلاعات کافی درباره آن کار داشته باشیم. نیاز به هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی از عناصر بعدی هست که یک مدیر باید داشته باشد.

روشنفکر در ادامه گفت: بسیج منابع مالی و مادی و انسانی دیگر عنصر مهم است. زمانی مدیر می تواند اثربخش باشد که بتواند این پنج عنصر را با هم داشته باشد. زمانی که اینها نباشد اعتراضات زیاد می شود، کارمندان گوش دهی به مدیریت ندارند و … . ارزشیابی، کنترل و نظارت دیگر عواملی است که باید در مدیریت یک سازمان مدنظر قرار بگیرند.

وی افزود: باید با این عوامل آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف را تبدیل به نقاط مثبت و موثر کنیم. برخی ها در جریان نیستند ولی دمل های چرکینی در سازمان رشد کرده، زمانی دقت نمی کنیم و می بینیم که تهدید سازمان ما را فرا می گیرد، باید این موضوعات را دقت کنیم.

روشنفکر افزود: در جلسات قبل، شایسته ها و بایسته هایی که مدیر باید داشته باشد خدمت مدیران عرض کردم، نمی توانیم در شرایط فعلی، ضعف و ناکارآمدی را از مدیران بپذیریم. مدیران باید با آمادگی بیشتر و توان بیشتری دنبال کنند، پیگیری کنند. بتوانند از کمترین امکاناتی که در اختیار دارند استفاده بهینه کنند.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک اطلاعاتی دقیقی از بیکاران، سن و سال آنها، جنس، سواد و مهارت آنها فراهم شود، می توانیم در حوزه برنامه ریزی راحت تر برنامه ریزی کنیم. انجمن های صنفی کارگران اگر بیشتر فعال شود، بهتر است، چون الان غیرفعال است، کارگران نیاز به امور رفاهی، خدمات تامین اجتماعی دارند.

روشنفکر گفت: در حوزه تامین اجتماعی، خیلی از افرادی که مشمول این خدمات هستند آگاهی کاملی نسبت به برنامه های تامین اجتماعی ندارند، لازم است روشنگری بشود برای کسانی که مشمول برنامه های تامین اجتماعی هستند. خیلی ها معترض جریمه های کارفرمایان هستند، حتی کارگران اگر با ضوابط آشنایی داشته باشند کمتر دچار خطا می شوند و مشکلات جریمه برایشان پیش نمی آید.

وی افزود: آنچه از برخی مراجعه کنندگان برداشت کردم این است که خدمات درمانی تامین اجتماعی با استانداردهای تاییدشده فاصله دارد. تامین اجتماعی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور نگاه منافع محوری نداشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: خیلی از آموزش هایی که ارائه می دهید اشباع شده است، بنده از برخوردهای ارباب رجوع برخی مشکلات را برداشت کردم، که اگر صحت دارد اصلاح بفرمایید. آقای دکتر، چرا در کارگاه ها افغانی ها مشغول به کار هستند؟ برخی کارگران کارت مهارت دارند ولی بیمه ندارند، فکر می کنم یک دستورالعملی هست که کارگر که کارت مهارت دارد باید بیمه باشد، در این خصوص راهنمایی ای بفرمایید.

روشنفکر گفت: اکثر آموزشگاه های آزاد، آموزشگاه های فنی و حرفه ای تعطیل هستند و یا از ظرفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و شاید هم دلیلش این است که از اینها استقبال نمی شود، شاید این عدم استقبال به دلیل هزینه های بالای کلاس ها است، یا اینکه رشته هایی که مورد نیاز است ارائه نمی شود.

وی گفت: اگر نمایندگی دنا تبدیل به اداره بشود، این را از وزارت دنبال و پیگیری کنید. برای تعاونی های نیمه فعال و راکد، تسهیلاتی درنظر گرفته شود تا از این حال و هوا بیرون بیایند. آیا میراث فرهنگی، صنعت، معدن، تجارت ناهماهنگی هایی وجود دارد؟ اگر بین دستگاه هایی که مهارت آموزی و وظیفه اموزشی هم دارند هماهنگی های بهتری صورت بگیرد، سردرگمی هایی که بین این مهارت آموزی ها وجود دارد رفع شود کیفیت کار هم بالا می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: