به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

خبردنا: نیروهای امنیتی مصر اعلام کردند که محمود عزت، معاون رهبر اخوان المسلمین را در یکی از آپارتمان های مسکونی در منطقه التجمع الخامس در قاهره بازداشت کردند.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده که بازداشت عزت در پی تلاش ها برای مقابله با طرح های خصمانه ای صورت گرفته که هدفشان ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور است.

در این بیانیه آمده است: طبق اطلاعات به دست آمده از سوی بخش اطلاعات امنیت ملی مصر محمود عزت که پیش از این فراری و تحت پیگرد بود در آپارتمانی در قاهره بازداشت شد. همچنین در این عملیات کامپیوتر و تلفن همراه وی که شامل برنامه ها و کدهایی در ارتباط وی با دیگر اعضا و رهبران اخوان المسلمین در داخل و خارج از مصر بود کشف و ضبط شد و اسنادی به دست آمد که حاکی از نقشه های این گروه "خرابکار" برای برهم زدن ثبات و امنیت مصر است.

وزرات کشور مصر محمود عزت را مسئول اصلی تاسیس شاخه نظامی اخوان المسلمین مصرو ناظر بر اداره عملیات های" تروریستی و خرابکارانه" در این کشور دانست.

نیروهای امنیتی نیز تصویری از وی را پس از بازداشت منتشر کردند.

گروه اخوان المسلمین هنوز واکنشی به این خبر نداشته است.

محمود عزت از ۷ سال قبل در داخل مصر تحت تحقیب بود و شایعاتی درباره سفر وی به خارج از مصر و همچنین فوت این رهبر اخوان المسلمین منتسر شده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: