به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کهگیلویه و بویراحمد سنجش شدند.

خبردنا: هادی زارع پور گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان این استان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند.

زارع پور افزود: حدود سه هزار نوآموز بدو ورود به دبستان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مراجعه نکرده اند.

او بیان کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹ و همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تا ۳۰ شهریورماه نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح در ۱۲ پایگاه ثابت و سیار در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان اجرا می‌شود.

زارع پور بیان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان کهگیلویه و بویراحمد در این پایگاه‌ها مورد سنجش بینایی، شنوایی، گفتاری، دید رنگ، جسمی - حرکتی، قد، وزن، توده بدنی، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می‌گیرند.

او افزود: آن عده از نوآموزان بدو ورود به دبستان کهگیلویه و بویراحمد که مشکل بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی یا جسمانی دارند برای تحصیل به مدارس استثنایی استان معرفی می‌شوند.

زارع پور بیان کرد: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور و کهگیلویه و بویراحمد تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها بین آنان است.

او افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان کهگیلویه و بویراحمد و اولیای آن‌ها با ماسک، دستکش و رعایت نکات بهداشتی همراه با اصل شناسنامه کودک و والدین، پرینت برگه نوبت عکسدار، کارت واکسیناسیون و کارت بانکی در ساعت مقرر در پایگاه حضور یافته و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آن‌ها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهر‌ها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستا‌ها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: