به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

خبردنا: بوزمن چهار سال پیش به بیماری سرطان روده بزرگ مبتلا شد و البته در این سال‌ها هرگز از مشکل جسمی و سلامتی او سخن به میان نیامده بود. با این حال، اوایل سال جاری میلادی با تیلر سایمن لدوارد ازدواج کرد و هنگام مرگ همسر خواننده و دیگر اعضای خانواده بر بالین او در خانه‌اش در لس‌آنجلس حاضر بودند.

بوزمن در کالیفرنیای جنوبی به دنیا آمد و در دانشگاه معتبر هاروارد درس خواند. تا پیش از سال ۲۰۱۳ نقش‌هایی کوتاه در تلویزیون و سینما ایفا کرد و با حضور در فیلم بیسبالی «۴۲» به کارگردانی برایان هلگلند کنار هریسن فورد به ستاره هالیوود تبدیل شد. او درست در روزی چشم از جهان فروبست که لیگ بیسبال آمریکا در حال جشن گرفتن روز جکی رابینسن بود؛ همان ستاره‌ای که بوزمن در «۴۲» به نقش او ظاهر شد.

این ستاره جوان و آینده‌دار نخستین بار با ایفای نقش شخصیت تیچالا در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در ۲۰۱۶ وارد دنیای سینمایی مارول شد و دو سال پیش در نقش اصلی «پلنگ سیاه» ظاهر شد؛ فیلمی که ۱.۳ میلیارد دلار در دنیا فروخت و تنها پروژه پرهزینه استودیو مارول لقب گرفت که موفق شده است نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شود.

بوزمن سال گذشته بازیگر و تهیه‌کننده اکشن تریلر «۲۱ پل» بود و آخرین بار با درام جنگی «همخون ۵» ساخته اسپایک لی روی پرده سینما دیده شد. او در این فیلم رهبر گروهی از سربازان سپاهپوست در جنگ ویتنام بود. آخرین فیلم بوزمن در مقام بازیگر Ma Rainey's Black Bottom کنار وایولا دیویس بود که تابستان گذشته مقابل دوربین رفت.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کامالا هریس، یار انتخاباتی و معاون او در توییت‌های جداگانه به مرگ چادویک بوزمن واکنش نشان دادند. بایدن بازیگر رنگین‌پوست را تحسین کرد و آخرین پست توییتر بوزمن هم حمایت از خانم هریس در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: