به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
90 روز گذشت:
عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به عضویت ۱۰ نفر در این کمیسیون گفت: در اصلاحیه قانون آیین نامه داخلی مقرر شده برای یکبار اجازه تشکیل کمیسیون با حداقل ۱۳ نفر را می‌دهد که نیازمند دستور قالیباف برای کوچ ۳ نماینده به این کمیسیون است.

به گزارش خبردنا، حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ‌با انتقاد از تشکیل رسمی نشدن این کمیسیون اظهار داشت: ‌اعضای فعلی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ۱۰ نفر هستند.

وی افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با حداقل اعضا و با ۱۳ نفر تشکیل شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در همین راستا تصریح کرد: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، هر کمیسیون تخصصی باید حداقل ۱۹ نفر باشد، ولی در مجلس نهم، ماده ۳۸ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شده و اجازه داده شد که برای یکبار هر کمیسیون بتواند با ۱۳ نفر تشکیل شود.

نوروزی گفت: براساس ماده ۳۸ آئین‌نامه داخلی مجلس ما می‌توانیم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم را با ۱۳ نفر تشکیل دهیم.

نماینده رباط کریم در مجلس گفت: تا زمانی که کمیسیون قضایی و حقوقی جنبه رسمی پیدا نکند و قانونی تشکیل نشود، هیأت رئیسه هم نخواهد داشت، لذا باید منتظر تعیین‌تکلیف نهایی اعضای این کمیسیون باشیم.

نوروزی در پایان اظهار امیدواری کرد: قالیباف و معاونین مجلس شرایطی را به سمتی هدایت کنند که تعدادی از نمایندگان را از کمیسیون‌های دیگر به کمیسیون قضایی و حقوقی کوچ دهند تا مشکل این کمیسیون درباره عدم حدنصاب رسمیت پیدا کردن حل شود./فارس

به گزارش خبردنا، مجلس یازدهم شورای اسلامی هشتم خردادماه 1399 فعالیت خود را شروع کرده و " حجت الاسلام سید محمد موحد " نماینده کهگیلویه بزرگ در این مجلس ، عضو کمیسیون قضایی است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اهواز
|
France
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
تو چرا ناراحتی،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
خخخخخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر: