به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
نظر بسیاری از والدین این است که با فرا رسیدن فصل سرما و شیوع ویروس آنفلولانزا، تجمع دانش آموزان هر چند که تعداد آنها کم و ساعت آموزشی محدود اما امکان شیوع و انتشار ویروس در بین دانش آموزان زیاد خواهد بود.

خبردنا: در حالی که پنج روز دیگر به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی  جدید باقی مانده است اما هنوز اهاله ای از ابهام برای والدین و حضور دانش آموزان   در مدارس وجود دارد.

هر چند که وزیر آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در روز 15 شهریور ماه تاکید  و بیان دارد که  شرایط آغاز یک سال تحصیلی در سراسر کشور فراهم شده و با توجه به وضعیت هر استان، شهرستان و منطقه تحصیل دانش آموزان انجام می‌‌شود.

وی عنوان دارد که در سال تحصیلی جدید مدارس  با توجه به سه وضعیت کرونایی سفید، زرد و قرمز به ترتیب به صورت  حضوری، ترکیبی یا غیرحضوری برگزار خواهند شد و دانش آموزان امسال سال متفاوتی  را تجربه خواهند کرد.

 بر این اساس بود که مانور بازگشایی مدارس در روز 6 شهریورماه  با رعایت نکات بهداشتی همزمان با سراسر کشور و در مداس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

هدف از برگزاری این مانور تمرین و کسب آمادگی لازم از سوی متولیان امرآموزش برای بازگشایی مطلوب و به موقع مدارس  در هر سه مقطع  ابتدایی و متوسطه اول و دوم  در سال تحصیلی جدید بود اما  با  این وجود و شرایط کرونا در کشور و به تبع در استان بسیاری از والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان در سال تحصیلی جدید نگران هستند و سلامت فرزندان خود را اولویت ‌می دانند.

بسیاری از والدین نظرشان این است که با فرا رسیدن فصل سرما و شیوع ویروس آنفلولانزا، تجمع دانش آموزان هر چند که تعداد  آنها کم و ساعت  آموزشی محدود  اما امکان شیوع و انتشار ویروس در بین دانش آموزان زیاد خواهد بود و خواه و یا ناخواه این دانش آموزان به ویروس مبتلا خواهند شد.

برخی ها  هم اذعان دارند که حضور دانش آموزان و فرزندان در کلاس‌های حضوری درس بازی با جان دانش آموزان، مربیان و والدین است .

برخی دیگر هم به این باور هستند که فضای مجازی و تحصیل دانش آموزان در برنامه شاد  برای ادامه تحصیل دانش آموزان مفید نیست  و کسانی که از نظر هوشی ضعیف تر و یا والدین تحصیل‌کرده ای ندارند در این بین متضرر می‌شوند.

برخی  از خانواده‌ها که دارای چند فرزند محصل دارند  بر اساس تجربه ای که از اسفندماه سال 1398در  نیم‌سال تحصیلی سال گذشته کسب کرده اند تاکیدشان بر این است که عده ای از دبیران، دلسوزانه در فضای مجازی تدریس نمی‌کنند و فقط برای رفع تکلیف به دانش آموزان درس می دهند و برهمین اساس اگر سال تحصیلی جدید به تاخیر بیفتد دانش آموزان ضرر نخواهند کرد.

 سال گذشته  برای ادامه تحصیل دانش آموزان و جلوگیری از متضرر شدن دانش آموزان  آموزش و پرورش برنامه‌ای به نام شاد را  طراحی  و آن را  راهی خانه‌ها  کرد تا از این طریق تحصیل دانش آموزان به صورت مجازی  ادامه تحصیل داشته و از این وضعیت موجود دانش آموزان متضرر نشود.(( هر چند که برنامه شاد در سال گذشته دارای نواقصی بود اما امیدوار هستیم که در سال تحصیلی جدید این ایرادات مرتفع شده باشد))

 اما امسال بسیاری از خانواده‌ها  برای ادامه تحصیل  فرزندان خود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند که آیا  حضور و یا ادامه تحصیل  فرزندان و یا دانش آمئزان در فضای مجازی و یا حضور در مدارس و کلاس درس  به نفع دانش آموزان و فرزندان است یا که خیر.

با این حال مسوولان مربوطه برای آغاز سال تحصیلی جدید تدابیری اندیشیده‌اند که بایستی منتظر ماند ،چرا که شکاف تحصیلی  می‌تواند صدمات جدی به نسل آینده بزند.

نام:
ایمیل:
* نظر: