به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
تعطیلی پروازهای فرودگاه یاسوج سبب تبدیل زود هنگام شادمانی از سرگیری پروازهای بعد از سقوط هواپیمایی آسمان به غم شده است.

به گزارش خبردنا، ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبات سفر خرداد ماه سال 73 رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در طول این سال‌ها فرودگاه یاسوج مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت تا توانست به برخی تجهیزات مورد نیاز مجهز شود و موانع پروازی را از سد راه خود بردارد.

29 بهمن ماه سال 96 هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و پروازهای این فرودگاه تعطیل شد.
با پیگیری مسئولان استانی و ملی ، پس از 77 روز از سانحه، پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.

شرکت هواپیمایی ATA پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلایلی از جمله تاثیر روانی سانحه سقوط هواپیما و آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.

بعداز رفتن آتا و پس از کش و قوس های فراوان و بیش از 11 ماه وقفه در پروازهای فرودگاه یاسوج، با رایزنی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولان اجرایی، 21 دی ماه 97 نخستین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی ماهان در این فرودگاه انجام شد.

شرکت ماهان تا مردادماه 99 در هرهفته 2 پرواز به فرودگاه یاسوج داشت که بدلیل کم بودن پروازها موجب نارضایتی مردم شده است، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز پرواز هواپیمای ماهان از پیگیری برای فعالیت شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه یاسوج خبر داد، اما این وعده نیز به سرانجام نرسید.

مردم و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان پروازها استقبال قابل قبولی از پروازهای فرودگاه یاسوج داشته و به‌دلیل کم بودن پروازها در این فرودگاه، فرودگاه‌های شیراز و گچساران دومین مقصد مسافران این استان از طریق مسافرت‌های هوایی است.

اگرچه تلاش‌های مدیر فرودگاه و مسئولان استانی برای برقراری روزانه پروازها را می‌توان مطلوب دانست اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد مدیران ارشد ملی شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج سرباز می‌زنند و این خودداری‌ها، نارضایتی‌های گسترده‌ای را برای مردم و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم آورده است.

پروازهای فرودگاه یاسوج همچنان لغو است

مُدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از لغو بودن پروازهای این فرودگاه تا آینده نامعلوم خبر داد و افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان که پروازهای فرودگاه یاسوج را در 2 روز از هفته انجام می داد بدلیل تعمیرات و محدودیت ناوگان هوایی اکنون تعطیل کرده است.

علی محسنیان به تسنیم گفت: زمان از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج نامعلوم بوده و اگرچه با 2 شرکت دیگر هواپیمایی رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم اما این شرکت‌ها هنوز پاسخ مثبتی به ما نداده‌اند.

مُدیر فرودگاه یاسوج افزود: تمامی زیرساخت‌ها برای نشست و برخواست هواپیماهای مختلف در این فرودگاه مهیا بوده و شروع دوباره پروازها بستگی به تصمیم مدیران ارشد شرکت‌های هواپیمایی دارد.

محسنیان، طول باند فعلی فرودگاه یاسوج را 2 هزار و 600 متر عنوان و یادآورشد: اکنون امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر100 و ایرباس 320 فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس انجام می شد.

وی استقبال مسافران استان از پروازهای هواپیمایی ماهان را قابل قبول دانست و اظهار داشت: مردم استان از شروع پروازها در فرودگاه یاسوج خوشحال بودند و استقبال هم کرده و می‌کنند./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: