به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
علی محسنیان ادامه داد: پروژه بزرگ تطویل باند، بهسازی و ارتقای ایمنی سطوح پروازی ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.
خبردنا: وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (پنجشنبه 13 شهریور ماه 99 ) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
 
به گزارش"خبردنا"، پروژه افزایش ۶۰۰ متری طول باند فرودگاه یاسوج با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران به همراه سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، حسین کلانتری استاندار کهکیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه هیات همراه، پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی، تکمیل روشنایی باند، بهسازی ترمینال، تکمیل ساختمان‌ها و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی و عملیاتی فرودگاه یاسوج را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی طی این مراسم، مزایای افتتاح این پروژه‌های فرودگاهی را در افزایش رضایتمندی مسافران و کیفیت مطلوب‌تر خدمات به ایرلاین‌ها برشمرد و به همراه هیات همراه از بخش‌های دیگر فرودگاه بازدید کرد.

گفتنی است اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های توسعه و بهسازی سطوح پروازی و روشنایی باند ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که با اجرای آن طول باند فرودگاه از ۲۶۰۰ به ۳۲۰۰ متر و PCN باند از ۲۶ به ۴۶ افزایش پیدا کرده و برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی فرودگاه دره عمیق ابتدای باند ۱۳ به عمق ۲۷ متر با ۱۷۳ هزار کامیون مصالح پر شده است.

همچنین با بهره‌برداری رسمی از این پروژه‌ها، cat فرودگاه یاسوج از ۳C به ۴C ارتقا یافته و با افتتاح رسمی طرح توسعه باند فرودگاه شرایط برای نشست و برخاست هواپیما‌ها تا رده بدنه متوسط از جمله تایپ ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ فراهم شده است.

لازم به ذکر است که هزینه اجرای پروژه‌های بهسازی ترمینال، ساختمان‌های فرودگاه و ارتقای زیرساخت‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیر فرودگاه یاسوج با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه طول باند فرودگاه یاسوج از دو هزار ۶۰۰ متر به ۳ هزار و ۲۰۰ متر رسیده است، افزود: با اجرای این پروژه امکان نشست و برخاست هواپیمای تا رده بدنه متوسط فراهم می‌شود.

علی محسنیان ادامه داد: پروژه بزرگ تطویل باند، بهسازی و ارتقای ایمنی سطوح پروازی ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

‌پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان یاسوج کلنگ‌زنی شد‌

وزیر راه و شهرسازی همچنین طی مراسمی نمادین، کلنگ تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان (احداث راه اصلی سورمق-اقلید- یاسوج) در استان کهکیلویه و بویر احمد را بر زمین زد.

هزینه ساخت این پروژه که از سوی شرکت توژال بتن انجام می‌شود، مبلغ ۷۲۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۷۰ ریال پیش بینی شده است و طبق مفاد قرارداد، این پروژه طی ۲۴ ماه به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است که حجم خاکبرداری ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم خاک ریزی ۶۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم خاکریزی ۴۰۰ هزار متر مکعب ارزیابی شده است.

در این مراسم نمادین، امام جمعه یاسوج و مسوولان استان کهکیلویه و بویراحمد، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف اجرای این پروژه را رفع تداخل ترافیکی دانست و گفت: قرارداد اولیه این پروژه بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال بوده و در صورت تامین اعتبار در مدت زمان ۲۴ ماهه باید به بهره برداری برسد.

پژمان نیک‌اقبال محل تامین اعتبار این پروژه را از اعتبارات ملی جاده یاسوج-اقلید عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: