به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش شیوع ویروس کرونا و اشغال حداکثری تخت های بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبردنا، " پرویز یزدان پناه " ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در حال حاضر 278 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار کرونایی قطعی و 23 بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته بیان کرد: دیروز 280 نمونه داشتیم، که نزدیک 40 درصد از نمونه ها مثبت بود، یزدانپناه بیشترین تعداد مبتلایان را مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و لنده دانست.

یزدانپناه تصریح کرد: یزای بیماری کرونا در استان ابتدا تعداد 250 تخت بیمارستانی را در نظر گرفته بودیم که هم اکنون با توجه به روند افزایشی 280 تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی هست و اگر روند افزایشی به همین صورت باشد ما علاوه بر کمبود در تخت های ICU با کمبود تخت عادی نیز مواجه خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل فوتی های استان به 88 نفر رسیده است، که 82 فوتی بیماری زمینه ای داشته اند.

یزدانپناه میزان بروز بیماری در استان را دو برابر میانگین کشوری و میزان فوتی ها در استان را کمتر از نیم نسبت به میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: میزان پایین بودن مرگ ومیرها در استان نباید باعث شود که مردم خطر ویروس کرونا نادیده بگیرند.

یزدانپناه در ادامه بیان کرد: چهار شهرستان بویراحمد، کهگیلیویه، گچساران و چرام در وضعیت قرمز هستند و میزان بروز بیماری در شهرستان دنا نسبت به سابر شهرستانها روند افزایشی دارد که انتظار داریم مردم عزیز رعایت پروتکلهای بهداشتی را جدی بگیرند و ازماسک استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: