به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

خبردنا: تحلیلگر سیاسی آمریکایی ضمن خائنانه توصیف کردن توافق اخیر عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و امارات متحده عربی، گفت: این توافق آزمون زمان را تحمل نخواهد کرد همان طور که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را پیش بینی کرده اند.

وی در ادامه افزود: عربستان سعودی متحد و هم پیمان رژیم های ترامپ و نتانیاهو علیه ایران، سوریه، حزب الله ، حماس و حقوق اساسی فلسطینی‌ها است. امارات متحده عربی نیز همین طور. در واقع، این یک خیانت از سوی هر دو کشور عربی خلیج فارس است که به احتمال زیاد آزمون زمان را تحمل نخواهد کرد و چندان پایدار نخواهد بود. رژیم های آنها بیش از حد مستبد هستند و نمی توانند بدون چالش به جنگ‌های خود علیه بشریت ادامه دهند. من با آیت الله خامنه ای موافق هستم.

متن کامل مصاحبه با لندمن را در زیر می خوانید:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود اعلام کردند که "امارات با موافقت برای عادی سازی روابط با اسرائیل، به جهان اسلام ، کشورهای عربی و کشورهای منطقه و فلسطین خیانت کرد. بی شک این خیانت چندان دوام نخواهد داشت. نظر شما در این باره چیست؟

لندمن: اسرائیل سال های زیادی بود که به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود و به این هدف خود با مصر، اردن و اکنون امارات متحده عربی دست یافته است. اسرائیل و عربستان سعودی روابط عجیب و غریبی دارند. پیش از این برخی از روابط مخفیانه دو رژیم فاش و علنی شده است. بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در واشنگتن در سال 2013 به طور مخفیانه از اسرائیل دیدن کرد. دو کشور روابط رسمی ندارند. روابط گسترده دیپلماتیک، اقتصادی اطلاعاتی نظامی در پشت صحنه برای دستیابی به منافع مشترک برقرار شده است. عربستان سعودی متحد و هم پیمان رژیم های ترامپ و نتانیاهو علیه ایران، سوریه، حزب الله، حماس و حقوق اساسی فلسطینی ها است. امارات متحده عربی نیز همین طور. در واقع، این یک خیانت از سوی هر دو کشور عربی خلیج فارس است که به احتمال زیاد آزمون زمان را تحمل نخواهد کرد و چندان پایدار نخواهد بود. رژیم های آنها بیش از حد مستبد هستند و نمی توانند بدون چالش به جنگ های خود علیه بشریت ادامه دهند. من با آیت الله خامنه ای موافق هستم .

آیت الله خامنه ای افزودند "حاکمان امارات درهای منطقه را به روی صهیونیست ها باز کردند و آنها مساله فلسطین را نادیده گرفته و این مساله را عادی کردند، مساله ای که مربوط به اشغال و غصب یک کشور است. این ننگ روی آنها خواهد ماند." عامل اصلی این توافق و معامله چیست؟ فکر می کنید چرا امارات درهای منطقه را به روی صهیونیست ها باز کرد؟

لندمن: اتحاد اسرائیل با مصر، اردن امارات و تا حدودی با سعودی ها هم راهبردی و هم اقتصادی است. اسرائیل به دنبال امنیت منطقه‌ای است، آن هم بر خلاف اینکه دشمنان ساختگی دارد نه واقعی. اسرائیل به بازارهای جدید صادراتی نیاز دارد تا بتواند اقتصادش را رشد دهد. اسرائیل به دنبال حمایت منطقه ای برای سرقت بخش های ارزشمند فلسطین بدون چالش است.

مقام های ارشد آمریکایی و اسرائیلی روز دوشنبه به امارات سفر کردند تا پیمان عادی سازی روابط را نهایی کنند و به فلسطینی ها نیز گفتند که اکنون نوبت آنها است تا درباره صلح مذاکره کنند. جارد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید نیز گفته است که واشنگتن کمک خواهد کرد تا اسرائیل همچنان برتری نظامی خود را حفظ کند و در عین حال روابطش را با امارات توسعه دهد، یعنی دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب، و یک قدرت منطقه ای. کوشنر گفته است که فلسطینی ها نباید گرفتار و درگیر گذشته باشد. آنها باید به میز مذاکره بیایند. صلح برای آنها آماده است، یک فرصت برای آنها آماده خواهد بود هر زمان که آن را به آغوش بکشند. دیدگاه شما در این باره چیست؟

لندمن: علاوه بر جنگ آمریکا علیه تروریسم که هرگز واقعیت نداشت، روند به اصطلاح صلح بین اسرائیل و فلسطین نیز بزرگترین حقه بازی و دروغ در تاریخ معاصر است. صلح توسط رژیم‌های حاکم اسرائیل و آمریکا رد شده است. در حالی که آنها وانمود می‌کنند به دنبال صلح هستند ولی در نیم قرن گذشته بر خلاف آن عمل کرده اند. اگر آمریکا و اسرائیل خواستار صلح با فلسطینی ها بودند، مدتها پیش این صلح برقرار شده بود. با توجه به آنکه سعودی ها و اماراتی ها برای منافع شخصی خود در کنار اسرائیل هستند، این صلح برقرار نخواهد شد. معتقدم روزی فلسطینی ها به آنچه دنبال آن بوده اند، دست خواهند یافت زیرا معتقد هستم که اسرائیل به اهدافش دست نخواهد یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: