به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس از روند لاک‌پشتی پروژه انتقال آب مارون به اراضی دیم دهدشت غربی انتقاد کرد.

به گزارش خبردنا، 13 سال پیش پروژه انتقال آب مارون(ایدنک) به شش هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم دهدشت کلنگ زنی شد و هم اکنون تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل و بهره برداری از این پروژه شش هزار هکتار از اراضی دیم دهدشت غربی را به صورت آبیاری تحت فشار و تقلی تحت پوشش قرار می‌دهد و بدون شک تحولی عظیم در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند.

" سید محمد موحد" نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس می‌گوید: روند اجرایی پروژه انتقال آب مارون به اراضی دیم دهدشت غربی رضایت‌بخش نیست و باید در این زمینه متولیان امر چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه گذشت 13 سال از آغاز اجرایی یک پروژه و داشتن 25 درصد پیشرفت فیزیکی نگران کننده است، افزود: در صورت ادامه این روند، 20 سال دیگر باید ساهد تکمیل و بهره برداری و در واقع بهره مندی مردم باشیم.

موحد با ابراز نگرانی از عدم پرداخت بیش از 10 ماهه کارگران پروژه انتقال آب به اراضی دهدشت غربی، ادامه داد: مسئولان باید پاسخگو باشند که این گارگران کجا باید پول نان را تهیه کنند و در یک کلام روند موجود را تحمل نمی‌کنم و تکلیف باید روشن شود.

به گزارش خبردنا، در صورت تامین اعتبار یک هزار میلیارد ریالی شاهد بهره برداری از پروژه انتقال آب مارون به 6 هزار هکتار از اراضی دیم دهدشت غربی هستیم./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: