به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: متولیان امر کشاورزی خطر افت منابع زیر زمینی را جدی بگیرند.

خبردنا: رسول فرهادی گفت: خطر افت محسوس منابع آب زیر زمینی در دشت‌های استان به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف توسط متولیان امر کشاورزی جدی بوده و باید تدبیری کرد.

فرهادی حفظ منابع آب زیر زمینی در قالب برنامه سازگاری با کم آبی را ضروری دانست و افزود: می‌بایست امانتدار خوبی در حفظ منابع آب برای نسل‌های آینده باشیم.

او بیان کرد: طرح احیاء و تعادل بخشی از طرحهای بسیار موفقی بوده که توسط وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف جلوگیری از افت در آبخوان‌ها در حال اجرا است.

فرهادی گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی، تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی و ایجاد تشکل‌های آب بران نقش مهمی در کنترل، نظارت و بهره‌برداری از منابع آب زیر زمینی دارند.

او مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز را در راستای اهداف اولیه طرح احیاء و تعادل بخشی از اولویت کاری این شرکت دانست و افزود: در طول سه سال گذشته هیچ چاه غیر مجازی در سطح استان حفر نشده که این موضوع در سطح کشور بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: برداشت‌های فراتر از میزان پروانه بهره‌برداری موجب افت سطح و کاهش کیفیت آب ‌زیر زمینی می‌شود که این موضوع توسط شرکت آب منطقه‌ای رصد و با انجام اقداماتی مانع از این برداشت‌ها می‌شویم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
چی حفر نشده!!! بیو خوم یکیش وت بگوم
نام:
ایمیل:
* نظر: